جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:
جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر تقویت بنیه فرهنگی استان‌ها تاکید داشت و گفت: تخصیص اعتبارها به استان‌ها نسبت به دولت قبل بهتر شده و در تلاش هستیم تخصیص این بودجه بهتر و عملیاتی شود.

به گزارش پایگاه خبری وسیم لرستان، سید محمد هاشمی عصر امروز ششم آبان ماه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی که در سالن شهید آوینی خرم‌آباد برگزار شد، با بیان اینکه عهد ما و همه مدیران‌کل استان‌ها همان حکمی است که توسط وزیر ارشاد اسلامی امضاء شده که ۱۲ بند دارد و همه مهم هستند.

 

وی با اشاره به اینکه توان و بنیه حمایتی در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه‌ای کشور ضعیف است و از حیث بودجه و زیرساخت آن چیزی که باید باشیم با آن چیزی که هست فاصله زیادی داریم، اضافه کرد: در دولت سیزدهم تلاش‌های متراکم و بعضاً منجر به نتیجه شده که این توان مالی و اعتباری افزایش داشته باشد و نتیجه بودجه در قانون بودجه هفتم تبصره یک درصد تصویب شده است اما باز هم تا رسیدن به قله فاصله داریم.

 

جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: همزمان که یک ضعف بنیه داریم از آن طرف یک گستردگی حوزه‌ها و دستگاه‌های مشغول به فرهنگ داریم که یک ظرفیت و قدرت و قوت است، وقتی این دستگاه‌ها کنار هم بنشینند یک کار و پروژه و زیرساخت را با هم آماده کنند ضریب نتیجه‌گیری از آن بهتر خواهد بود.

 

هاشمی با اشاره به اینکه امروز مردم از ما توقع دارند که دستگاه‌های فرهنگی همدل و همسو باشند، تصریح کرد: اگر بتوانیم همدلی را به کار مشترک بیاوریم مصداق شکرالهی و قدردانی از این ظرفیت است که نصیب انقلاب شده است که توقع ما همسویی دستگاه‌های فرهنگی است.

 

وی با بیان اینکه لرستان همیشه در حوزه موسیقی خوشنام و به نام بوده است، افزود: باید ظرفیت‌های مختلف را احصا کنیم نه در حد نام و ظرفیت مغفول مانده در یک آموزشگاه و مدرسه بمانند این هنر و وظیفه ماست مانند معدنکار به معادن طلا و نقره رفته و این افراد را کشف و فرآوری و به میدان فرهنگ و هنر انقلابی بیاوریم.

 

جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: هیچ سنتی حسنه‌تر و ماندگارتر از خلق یک سرمایه انسانی مانند جوان و اضافه کردن به عرصه فرهنگ و هنر استان نیست که این وظیفه همه ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌هاست.

 

هاشمی با بیان اینکه تلاش‌های زیادی انجام شده که تمهیدات خوبی برای حوزه فرهنگ در قانون بودجه صورت گیرد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بودجه فرهنگی کشور از ۱.۲ درصد به ۲ درصد رسیده، ضمن اینکه تصویب شده یک درصد هزینه‌های شرکت‌های دولتی نیز باید صرف فرهنگ شود.

 

وی بر تقویت بنیه فرهنگی استان‌ها تأکید کرد و با بیان اینکه بنیه و قوه مالی، زیرساختی و حمایتی در حوزه فرهنگ ارتقا پیدا کند، افزود: تخصیص اعتبارها به استان‌ها نسبت به دولت قبل بهتر شده و در تلاش هستیم تخصیص این بودجه بهتر و عملیاتی شود.

 

جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به رشد دو برابری تعداد خبرنگاران بیمه شده در کشور، افزود: تا قبل دولت سیزدهم حدود ۴۰۰۰ خبرنگار بیمه بودند که اکنون این تعداد به بیش از ۸ هزار نفر رسیده است.

 

جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه موضوع مسکن هنرمندان نیز شروع شده، گفت: در این راستا در مجموعه پرند تهران کلنگ‌زنی چند واحد شروع شد که امید می‌رود در دیگر استان‌ها نیز توسعه یابد.

 

پایان خبر

 

لینک کوتاه : /d0131a
کد خبر : 2300
سردبیر

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

تبلیغات

لبیک

درباره پایگاه خبری وسیم لرستان

وسیم لرستان به شماره مجوز 87570 (از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي) از هيأت نظارت بر مطبوعات كشور مجوز انتشار گرفت و رسالت خود را آگاهی بخشیدن به مردم ایران می داند.

مطالب منتشر شده، بيان‌گر ديدگاه "وسیم لرستان" نمی‌باشند. و در پذيرش، "رد" و يا "ويرايش" مطالب ارسالی مختار است.