شهردار مرکز لرستان:
شهردار مرکز لرستان گفت: امروز با شهری مواجه هستیم که در همه لایه‌ها همچون (ترافیک، پدافند، زیرساخت‌ها و در غلبه توده بر فضاهای جمعی) مساله‌دار است.

به گزارش پایگاه خبری وسیم لرستان، داریوش بارانی بیرانوند در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یک اشتباه راهبردی و استراتژیک بنای ۰۷ را شکل داده است، افزود: اشتباه این بود که قریب ۱۶ هکتار از مساحت ۰۷ باید براساس ماده ۱۰۱ قانون شهرداری‌ها تبدیل به کاربری مسکونی، عمومی و بخشی تجاری می‌شد.

 

وی با بیان اینکه اساسا مساله شهر خرم‌آباد توسعه مسکونی نیست چراکه هیچ شهری از توسعه مسکونی سود نکرده است، بیان کرد: در حال حاضر شهر خرم‌آباد چهار برابر گذشته توسعه مسکونی بیشتری داشته و باید الان اقتصادی چهار برابری می‌داشت.

 

شهردار خرم‌آباد گفت: مساله اول این بود که موضوع ۰۷ باید با رویکرد تجاری و به صورت میدان‌گاهی و با محوریت یک کاربری عمومی حداقل ۱۲ هکتاری دیده می‌شد و به عنوان میدان‌گاهی مثل ابراهیم‌خان کرمان و نقش جهان اصفهان ایجاد می‌شد و خیلی از فضاهای شهری که می‌توانست و می‌تواند نه تنها در خرم‌آباد و لرستان بلکه در غرب کشور جاذب گردشگر و جمعیت باشد.

 

بارانی بیرانوند اظهار کرد: راه‌برون رفت شهر خرم‌آباد از وضعیت فعلی و حتی در سه دهه گذشته این بوده که روی زیرساخت‌های سبز و آبی و کانون‌های سبز و فضاهای جمعی و آرماتور اصلی شکل شهر شامل انهار، باغات، چشمه‌ها تمرکز می‌شد و چنانچه این امر محقق می‌شد وضعیت خرم‌آباد به نسبت سایر شهرها متفاوت‌تر خواهد بود.

 

وی با بیان اینکه شهر خرم‌آباد در قالب طرح‌های ۱۰۷ هکتاری، ۴۰ هکتاری و  ۷۰ هکتاری خط‌کشی شده و امروز با شهری مواجه هستیم که در همه لایه‌ها همچون (ترافیک، پدافند، زیرساخت‌ها و در غلبه توده بر فضاهای جمعی) مساله‌دار است، خاطرنشان کرد: متاسفانه در حوزه منظری خیلی از کریدورهای بصری دید و منظر شهر بسته شده است.

 

شهردار مرکز لرستان اضافه کرد: موضوع ۰۷، توسط آحاد مردم شهر خرم‌آباد دیده و طرح مساله شد و البته نقش مدیریت ارشد استان در این موضوع تاکنون محوری و تمام قد بوده است.

 

بارانی بیرانوند با بیان اینکه  هنر مدیریت شهری این است که دغدغه کف جامعه را تجمیع کند که با اراده ارکان حاکمیت این اتفاق رخ داده است، بیان کرد: در تمام لایه‌های حاکمیت مساله ۰۷ مطرح شده و شهرداری مرکز استان دو راه‌حل محسوس این موضوع را رائه داده است.

 

وی افزود: در این طرح‌ها حقوق همه ذینفعان به ویژه ارتش که مالک اصلی است به رسمیت شناخته شده بطوریکه ۱۲۸۰ میلیارد تومان سرمایه کنونی ارتش به بیش از ۱۷۵۰ میلیارد تومان افزایش خواهد داشت.

 

شهردار خرم‌آباد اظهار کرد: با این طرحی که ارائه کردیم هفت هکتار از فضای سبز شهرداری به بیش از ۱۲ هکتار افزایش می‌یافت.

 

بارانی بیرانوند تصریح کرد: البته به فرآیندی که وجود دارد خوشبین هستیم و چنانچه بتوانیم موضوع را مدیریت کنیم به نتیجه خواهیم رسید.

 

وی یادآور شد: موضوع ۰۷ از ید ارتش خارج شده و پرونده آن در ستاد کل نیروهای مسلح در حال تعیین تکلیف است و چنانچه اراده جمعی را حفظ کنیم می‌توان ۰۷ را نجات داد.

 

پایان خبر

لینک کوتاه : /e32135
کد خبر : 2280
سردبیر

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

تبلیغات

لبیک

درباره پایگاه خبری وسیم لرستان

وسیم لرستان به شماره مجوز 87570 (از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي) از هيأت نظارت بر مطبوعات كشور مجوز انتشار گرفت و رسالت خود را آگاهی بخشیدن به مردم ایران می داند.

مطالب منتشر شده، بيان‌گر ديدگاه "وسیم لرستان" نمی‌باشند. و در پذيرش، "رد" و يا "ويرايش" مطالب ارسالی مختار است.