مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری لرستان خبر داد:
مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری لرستان گفت: در اجلاسیه ۴۷۹ شهیده زن در استان از چندین کتاب مرتبط با دفاع مقدس رونمایی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وسیم لرستان، فریبا ولی‌پور امروز دوشنبه هفدهم مهرماه در جلسه هماهنگی برگزاری اجلاسیه ۴۷۹ شهیده زن لرستان که در سالن استانداری لرستان برگزار شد، با بیان اینکه از مهم‌ترین جلوه‌های حضور بانوان ایرانی در دفاع مقدس نقش پشتیبانی و خدماتی آنان و فراهم آوردن تدارکات لازم برای رزمندگان در جبهه‌های جنگ بود، اضافه کرد: در آغازین روزهای تهاجم دشمن بعثی، بیشتر این خدمات به صورت خودجوش و کمتر سازمان‌یافته در مراکزی نظیر مساجد، حسینیه‌ها، مدارس و غیره با مشارکت فعال بانوان صورت می‌گرفت.

 

وی تصریح کرد: فعالیت زنان در ستادهای پشتیبانی جبهه و جنگ به موارد خاصی محدود نمی‌شد و آنها متناسب با توانایی‌هایشان فعالیت‌های متنوعی انجام می‌دادند.

 

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری لرستان با بیان اینکه به مناسبت گرامیداشت مقام شامخ شهدا به ویژه زنان شهیده استان و ذیل کنگره ۶۵۵۵ شهید استان، اجلاسیه ۴۷۹ شهیده زن با عنوان  "انیس شاهدان" در لرستان با حضور "سردار نقدی" و مسئولین کشوری و استانی و ۱۶۰۰ مهمان  ۲۴ مهرماه در دهکده مقاومت با عنوان "انیس شاهدان" برگزاری می‌شود، تصریح کرد: کمیته بانوان کنگره ۶۵۵۵ شهید استان طی دوسال گذشته فعالیت‌های زیادی در قالب کمیته‌های ۱۸ گانه برای اجرای باشکوه این کنگره انجام دادند.

 

شناسایی 24 بانوی لرستانی فعال در عرصه دفاع مقدس

 

ولی‌پور یکی از ماندگارترین اتفاق‌ها در حوزه کنگره شهدا را تالیف کتاب عنوان کرد و با بیان اینکه تاریخ شفاهی دفاع مقدس از پایان دفاع مقدس تاکنون سینه به سینه منتقل شده است، خاطرنشان کرد: با هدف ثبت مجموعه خاطرات شفاهی بانوان فعال در عرصه دفاع مقدس استان، ۲۴ بانوی لرستانی این عرصه شناسایی شدند و مجموعه روایت‌گری این بانوان در قالب چند جلد کتاب با عنوان "زینبی‌ها" منتشر خواهد شد و نخستین جلد آن در اجلاسیه مذکور رونمایی می‌شود.

 

وی با بیان اینکه کتاب فرهنگ‌نامه ۴۷۹ شهید زن استان و هم چنین کتاب "حجاب و عفاف در وصایا و سیره شهدا" که مجموعه وصایای ۶۵۵۵ شهید است نیز رونمایی می‌شود، اظهار کرد: همچنین کتاب "ماه در مه" نیز در اجلاسیه انیس شاهدان رونمایی خواهد شد؛ این کتاب به زندگی‌نامه شهید انصاری می‌پردازد که به روایت همسر شهید نگاشته شده است.

 

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری لرستان به توانمندسازی بانوان راوی دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: ۵۲ نفر از مربیان آموزش و پرورش در قالب ۳ دوره آموزشی دوره دیدند  که روایت‌گری را برای دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه داشته باشند و این حرکت در طول سال به عنوان یک حرکت جریان‌ساز در مقاطع مختلف ادامه خواهد داشت.

 

ساخت مستند ۲۴ قسمتی با موضوع حضور زنان در دفاع مقدس

 

وی به اجرای جشنواره بانوی بهشتی اشاره کرد و گفت: ۱۰ محفل شب شعر در طول این مدت برگزار شده و همچنین مستند ۲۴ قسمتی با موضوع حضور زنان در دفاع مقدس ساخته شده که بخشی از آن در این اجلاسیه پخش خواهد شد.

 

ولی‌پور یکی از اتفاقات خاص در شهرستان دورود را بمباران ستاد پشتیبانی برشمرد و افزود: در این بمباران ۱۹ بانوی لرستانی در حین ارائه خدمات به رزمندگان به درجه رفیع شهادت نائل شدند که مستند ویژه این ستاد پشتیبانی در مراسم اجلاسیه منتشر خواهد شد.

 

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری لرستان هدف از برگزاری این اجلاسیه را گرامی‌داشت یاد و نام راه شهیدان استان به‌ویژه ۴۷۹ شهیده زن بیان کرد و یادآور شد: این گرامیداشت با برگزاری کنگره ختم نخواهد شد و از فردای اجلاسیه با تمام توان و انرژی خود را برای برگزاری کنگره بعدی آماده خواهیم کرد.

 

پایان خبر

لینک کوتاه : /b7309e
کد خبر : 2227
سردبیر

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

تبلیغات

لبیک

درباره پایگاه خبری وسیم لرستان

وسیم لرستان به شماره مجوز 87570 (از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي) از هيأت نظارت بر مطبوعات كشور مجوز انتشار گرفت و رسالت خود را آگاهی بخشیدن به مردم ایران می داند.

مطالب منتشر شده، بيان‌گر ديدگاه "وسیم لرستان" نمی‌باشند. و در پذيرش، "رد" و يا "ويرايش" مطالب ارسالی مختار است.