فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل لرستان:
فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل لرستان گفت: دخالت در انتخاب له یا علیه کسی خط قرمز ماست.

به گزارش پایگاه خبری وسیم لرستان، سردار نعمت‌الله باقری شامگاه گذشته درجمع خبرنگاران که در هتل لاله خرم‌آباد برگزار شد، با بیان اینکه در جامعه باید به سلایق همدیگر احترام بگذاریم چرا که رسانه معاند در نظام نداریم بلکه اگر تفاوتی وجود دارد اختلاف سلیقه‌ است، بیان کرد: خط قرمزمان با رسانه‌ها زمانی است که بدانیم یک رسانه در تقابل با نظام و انقلاب است؛ رسانه‌های معاند اینترنشنال و من و تو هستند.

وی با بیان اینکه امروز به این جهت در کنار خبرنگاران هستیم و همه را در یک خط می‌بینیم و آن هم خط دفاع از ارزش‌های اسلامی، انقلاب اسلامی و ولایت فقیه است، تصریح کرد: در دوران پیروزی انقلاب و مبارزات امام راحل اهمیت رسانه را دیدیم، شاید برخی از رسانه‌های دیداری و شنیداری در زمان امام راحل وجود نداشت اما امام خمینی(ره) توانست از این ابزار استفاده کند.

فرمانده سپاه لرستان با بیان اینکه در کتاب "انقلاب بزرگ با رسانه کوچک" از یک استاد رسانه در لندن آمده است آیت‌الله خمینی(ره) تنها از یک سلاح استفاده و پیام‌های ایشان به صورت تلفنی در قالب هزاران کاست ثبت و ضبط می‌شد که این پیام‌ها به توپخانه سنگینی شبیه بود و کارایی حیرت‌انگیزی داشت، اظهارکرد: این نقش رسانه و ارتباطات در ایام انقلاب بود که امام از تلفن به عنوان یک سلاح برای نهضت انقلاب استفاده می‌کرد.

 

photo9233587692

صدای "صادق آهنگران" یک ابزار رسانه‌ای برای جذب مشارکت حداکثری در گردان‌ها بود

باقری با اشاره به اینکه در دفاع مقدس نیز صدای "صادق آهنگران" یک ابزار رسانه‌ای برای جذب مشارکت حداکثری در گردان‌ها بود و افراد با آمدن پای اتوبوس‌ها برای اعزام به جبهه‌ها آمادگی خود را در آن برهه اعلام کردند و صدا یک ابزار برای پر کردن سنگرهای جنگی بود، افزود: بیش از ۷۰ سال از اشغال غزه توسط اسرائیل می‌گذرد؛ همه اتفاقات در طول این مدت در سکوت و سانسور خبری توسط امپراتوری رسانه‌ای که در دست یهود است صورت می‌گرفت و اجازه نمی‌داد این اخبار به دنیا مخابره شود به گونه‌ای که در انگلیس، فرانسه وسایر کشورها شاهد تظاهرات میلیونی به طرفداری از غزه و فلسطین رخ می‌دهد که یکی از علل این بود که اخبار مخابره شد و این اهمیت رسانه را نشان می‌دهد.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل لرستان با بیان اینکه در جمهوری اسلامی ایران، شکل و شیوه جنگ با دشمن تفاوت کرده و اینگونه نیست که دشمن با نیروی نظامی و آلات‌جنگی در تقابل با جمهوری اسلامی ایران باشد؛ بلکه جنگ سرد به جنگ نرم تبدیل شده و در این جنگ نرم ابزار، رسانه است و انقلاب‌های مخملی حاصل همین رسانه هستند و دشمن می‌خواهد در جامعه مورد نظر ناامیدسازی و سیاه‌نمایی کند تا حادثه‌ای مانند ۱۴۰۱ رخ دهد.

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال ایجاد انقلاب‌های مخملی در ایران است، خاطرنشان کرد: اگرچه مردم با برخی مشکلات اقتصادی و معیشتی مواجه هستند اما هرموقع بحث ارزش‌ها و خون شهدا و نظام باشد در مقابل دشمن می‌ایستند؛ حضور با صلابت و پرشکوه مردم در تشییع شهدای گمنام نشان می‌دهد ملت شریف ایران شهدا را فراموش نکردند و پای نظام و انقلابشان هستند.

 

699

 

افسران جنگ نرم، رسانه و خبرنگاران هستند

باقری با بیان اینکه افسران جنگ نرم، رسانه و خبرنگاران هستند که بایستی با تقابل به دشمن بپردازند و در این چهار دهه انقلاب دشمن بیش از ۷۰ توطئه طراحی کرده که یکی از آنها جنگ‌ تحمیلی بود، ادامه داد: در جنگ تحمیلی دست ایران خالی بود اما امروز به تجهیزات نظامی مسلح است و در خیلی از جاهای دنیا تعیین کننده است.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل لرستان با اشاره به اینکه امروز سواد رسانه‌ای یکی از موضوعات مهم جامعه رسانه‌ای استان است و خبرنگاران باید خود را به این سلاح مجهز کنند، تصریح کرد: انتظاراتی که از رسانه داریم این است که در ترویج انقلاب و اسلام پیشرو باشد نه پیرو، خودمان به دست بیاوریم و دنباله رو رسانه‌های بیگانه نباشیم.

وی با بیان اینکه رسانه باید فعال باشد نه منفعل و رسانه گوشه‌گیر به درد نمی‌خورد و باید واقعیات را انعکاس دهد چراکه دشمن خبر دروغ را متناسب با ذائقه شنونده تنظیم می‌کند، خاطرنشان کرد: رسانه‌ها به داشته‌های خود توجه داشته باشند و از سیاه‌نمایی پرهیز کنند چراکه سیاه‌نمایی یکی از سیاست دشمن است، منتقد باشیم نه تخریب‌گر و امروز حرف دشمن این است شما نمی‌توانید و اینجا وظیفه رسانه ایجاب می‌کند در مقابل این توطئه دستاوردها و توانمندی‌های نظام را اطلاع رسانی کند.

باقری با تاکید براینکه وحدت و در کنار هم بودن رسانه‌ها بسیار مهم است، اضافه کرد: چنانچه همه رسانه‌ها پای مشکلات لرستان بیایند اتفاقات خوبی رخ می‌دهد درحالیکه در لرستان رسانه مشغول به خود شدند و از همه چیز غافل هستند.

 سواد رسانه‌ای در بسیاری از موارد کارگشاست

صداقت و امانتداری در گفتار، نوشتار و تصاویراز دیگر انتظارات فرمانده سپاه لرستان از اصحابه رسانه بود و وی سواد رسانه‌ای را در بسیاری از موارد کارگشا دانست و افزود: دریافت اطلاعات دقیق و درست، رعایت اخلاق و انصاف، شفاف‌سازی در ارائه اخبار ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است و رسانه باید قاضی‌القضات مردم باشد نه به منافع روزنامه و رسانه خود فکر کند و در این حوزه باید اخلاق رسانه‌ای را رعایت کند.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل لرستان عنوان کرد: رزمایش سیاسی بزرگی در پیش داریم و دشمن همه تلاشش این است که انتخابات برگزار نشود یا ضعیف برگزار شود؛ در موضوع کرمان، هدف دشمن کم رنگ کردن مشارکت در انتخابات و بدبین کردن مردم نسبت به نظام است.

 

چهار راهبرد مشارکت، سلامت، امنیت و رقابت را در انتخابات اجرا خواهیم کرد


photo9235696719_copy.jpg

 

وی با بیان اینکه چهار راهبرد مشارکت، سلامت، امنیت و رقابت را در انتخابات اجرا خواهیم کرد و خط قرمز ما این است که کسی بخواهد له یا علیه کسی دخالت کند، تاکید کرد: مجموعه نظارتی سپاه فعال است و تاکنون چندین نفر را بازخواست کردیم و هدف این است افراد صالح و صادق پای کار بیایند و اگر این کار رخ ندهد کل مردم ضرر می‌کنند.

فرمانده سپاه لرستان در خصوص آسیب‌های اجتماعی در لرستان، بیان کرد: مواد مخدر از آسیب‌هایی است که در لرستان وجود دارد و یکی از اقدامات سپاه استان در نظر گرفتن کمپ ماده ۱۶ بوده که معتادین متجاهر را با کمک دانشگاه علوم پزشکی و استانداری برای بهبودی به آنجا منتقل کرده تا پس از بهبودی  نیز اشتغالی برای آنها ایجاد و از خانواده‌ این مددجویان حمایت شود.

باقری گفت: یک طرح آزمایشی برای معتادین جامعه در حال انجام داریم که پس از اجرا آن را اطلاع رسانی می‌کنیم.

وی در ادامه با گرامیداشت یاد شهید سلیمانی، اظهار کرد: یکی از شاخص‌های مهم شهید سلیمانی، اخلاص این شهید بود که او را از فرماندهان سپاه متمایز کرده است؛ مردمداری و کمک رسانی به مردم نیز از دیگر شاخص‌های این شهید بزرگوار بود.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل لرستان با تاکید براینکه هرکسی که دلش در گرو انقلاب اسلامی باشد در کنارش هستیم و به او خدمت می‌کنیم و برای ما نه اصلاح‌طلب، نه اصولگرا و نه اعتدال فرقی ندارد، بیان کرد: هرکسی که دلش در گرو انقلاب، رهبر و اسلام باشد در کنارش هستیم.

 

تلاشمان آزادسازی قلعه فلک‌الافلاک و جابجایی است

باقری در خصوص آزادسازی حریم قلعه فلک‌الافلاک گفت: زحمات دوستانی که برای آزادسازی قلعه فلک‌الافلاک انجام شده نادیده نگیرید هر آنچه انجام شده توسط سپاه انجام شده و دغدغه داریم؛ مکانی که هم‌اکنون سپاه در آن قرار دارد یک مجموعه عریض و طویل است و همه تلاشمان را می‌کنیم که هرچه سریعتر جابجا شویم؛ حتی برای اینکه سرعت کار بالا برود از ادوات خود استفاده کردیم و هم‌اکنون در محل جدید ۶۰ درصد کار پیش رفته و تلاش داریم سریعتر این مهم به سرانجام برسد.

وی در ادامه با بیان اینکه در قرارگاه پیشرفت و آبادانی و بسیج سازندگی شناسایی بیماران صعب‌العلاج یکی از اولویت‌هاست، افزود: در حوزه فرهنگی راهیان نور یکی از اولویت‌هایمان است و همچنین برنامه داریم یادواره شهدای حاج عمران را برگزار کنیم.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل لرستان با بیان اینکه ایجاد مدارس کوثر در راستای کمک به آموزش و پرورش است، اضافه کرد: همچنین پروژه‌هایی که در دست قرارگاه خاتم‌الانبیاء است را پیگیری خواهیم کرد.

وی یادآور شد: امروز یکی از اولویت‌های سپاه موضوع محرومیت‌زدایی و پروژه‌هایی در این راستاست؛ قرارگاه امام حسن(ع) در حوزه آبرسانی بیشترین عملکرد را در استان دارد.

62889665

 

اجرای پروژه‌ای تحت عنوان از "آبخیز تا جالیز" در لرستان

باقری بیان کرد: با استفاده از کانال‌های آبرسانی و بندهای خاکی قصد داریم پروژه‌ای تحت عنوان از "آبخیز تا جالیز" برای مشروب کردن بخشی از زمین‌های دیم استان را انجام دهیم.

وی اهدای بیش از ۸۳۰ سری جهیزیه به ارزش هرکدام ۵۰ میلیون تومان به محرومان را از دیگر اقدامات سپاه استان برشمرد و افزود: بیش از ۶۰ سوله‌ صالحین در استان ایجاد شده و چمن‌های مصنوعی کوچک محله‌ای را نیز در دستور کار داریم.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل لرستان یادآور شد: در حوزه راه روستایی یکی از اولویت‌های بسیج سازندگی طرح هادی، احیای قنوات و آبرسانی است؛ در حوزه اقتصاد مقاومتی نیز سال گذشته ۳۰۰ میلیارد تومان وام اشتغال زودبازده به متقاضیان پرداخت شده است.

در این مراسم از پوستر رویداد جام رسانه‌ای امید در استان لرستان نیز رونمایی شد.

پایان خبر

 

لینک کوتاه : /a81a59
کد خبر : 2604
سردبیر

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

تبلیغات

لبیک

درباره پایگاه خبری وسیم لرستان

وسیم لرستان به شماره مجوز 87570 (از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي) از هيأت نظارت بر مطبوعات كشور مجوز انتشار گرفت و رسالت خود را آگاهی بخشیدن به مردم ایران می داند.

مطالب منتشر شده، بيان‌گر ديدگاه "وسیم لرستان" نمی‌باشند. و در پذيرش، "رد" و يا "ويرايش" مطالب ارسالی مختار است.