یک مدرس حوزه و دانشگاه:
یک مدرس حوزه و دانشگاه گفت: در خرابه‌های غزه صدای خرد شدن استخوان‌های تمدن پوسیده غرب و نابودی شیشه عمر اسرائیل به گوش می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری وسیم لرستان، حجت‌الاسلام سید نواب موسوی، در تجمع مردم لرستان که به منظور حمایت از مردم فلسطین در مصلی الغدیر خرم‌آباد برگزار شد، با بیان اینکه امروز مردم لرستان در این محل مقدس جمع شدند تا انزجار خود را از اقدام جنایتکارانه اسرائیل در غزه اعلام کنند، بیان کرد: مساله فلسطین، یک موضوع درون جغرافیایی نیست که در جغرافیای سرزمین فلسطین به آن نگاه شود؛ به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب، فلسطین یک مساله بنیادی و اعتقادی است. 

وی گفت: با اسرائیل پدرکشتگی و برادر کشتگی داریم و این اختلاف از جنس اختلافاتی نیست که پشت میز مذاکره برطرف شود؛ بلکه این مهم با نابودی اسرائیل مرتفع خواهد شد. 

موسوی اظهار کرد: این مساله تنها به زمان انقلاب اسلامی برنمی‌گردد بلکه در سال ۱۳۴۲ امام خمینی در سخنرانی معروف مدرسه فیضیه، وقتی نطفه انقلاب اسلامی در حال شکل‌گیری بود قبل از اینکه شیطان بزرگ را به ما معرفی کند این  غده سرطانی یعنی اسرائیل را معرفی و موضع دشمنی ایران را با این رژیم غاصب ترسیم کرد و فرمودند: سازمان امنیت به من گفتند که راجع‌به اسرائیل سخن نگویم! مگر شاه مملکت اسرائیلی است؟ که من در مورد اسرائیل سخن نگویم!؟

 

 جنگ ما با اسرائیل جنگی بنیادی است

یک مدرس حوزه و دانشگاه با تاکید براینکه جنگ ما با اسرائیل جنگی بنیادی است، اضافه کرد: شاید عده‌ای از روی ناآگاهی و یا غرض‌ورزی بگویند که ما چه نسبتی با اسرائیل داریم که دشمنی کنیم؟ در این باره چند شاخص را بیان می‌کنم؛ شاخص اول اینکه براساس منطق قرآن و اسلام؛ مسلمانان امت واحده هستند و رنگ، نژاد، زبان، و مرز محدوده اعتباری است و نمی‌تواند بین ما فاصله ایجاد کند. 

وی با بیان اینکه این منطق قرآن است که می‌فرماید، مسلمانان، بدترین دشمن شما یهود است؛ از یهود برحذر باشید، ادامه داد: آیا کسی می‌تواند دم از شرافت و انسانیت بزند اما مساله و بحران غزه او را بی‌تاب نکند؟ اصل ۱۵۴ قانون اساسی ما می‌گوید که جمهوری اسلامی ایران  علاوه بر اینکه حق دخالت در کشورها را ندارد اما هرجایی مظلوم مستضعفی در مقابل ظالمی خواست قیام کند وظیفه حمایت از مظلوم را دارد.

 

غزه را خط مقدم جنگمان با اسرائیل می‌دانیم

این مدرس حوزه و دانشگاه اظهار کرد: غزه را خط مقدم جنگمان با اسرائیل می‌دانیم و با مردم فلسطین وجه مشترک داریم؛ از همان ابتدای ایجاد جمهوری اسلامی شاهد ترورها، خرابکاری، هواپیماربایی و  دشمنی اسرائیل با جمهوری اسلامی بودیم. 

وی با بیان اینکه در جنگ هشت ساله، اسرائیل از صدام خبیث حمایت کرد. پس از جنگ که کشورمان خواست روی پای خود بایستد این صهیونیسم نامشروع است که کارشکنی و دشمنی می‌کند، تصریح کرد: خشاب کدام تروریست است که در غزه پر نمی‌شود؟ جیب کدام تروریست است که پر از دلارهای اسرائیلی نیست؟ بیمارستان‌های "تلاویو" و "هیفا" محل مداوای تروریست‌های مجروح است. 

موسوی گفت: هنوزم که هنوز است داغ احمدی روشن‌ها، علی‌محمدی‌ها، فخری‌زاده‌ها بر سینه ما سنگینی می‌کند؛ کجا به یاد دارید که اسرائیل برای منافع ایران احترام قائل بوده است؟ همیشه یک عنصر نامطلوب، خائن و خرابکار مستقیم یا نیابتی در مقابل اهداف و منافع ملی ما بوده است. 

این عضو فضلای حوزه علمیه قم تاکید کرد: براساس منطق قرآن، انسانیت و قانون ما با اسرائیل دشمن هستیم؛ اما مهمتر از این با اسرائیل به دلیل منافع ملی دشمن هستیم. 

 

روحیه ایستادگی و مقاومت کشنده‌ترین سلاحی است که به حماس داده‌ایم

وی بیان کرد: شعار " مرگ بر اسرائیل" مردم ایران، نشان از غیض و بغض‌های فروخرده‌ و نعره‌هایی است که از خرم‌آباد، لرستان، ایران و محور مقاومت بلند شده تا کاخ سفید را بلرزاند. 

موسوی با بیان اینکه در خرابه‌های غزه، کودکانی با تکیه بر تکیه‌گاه‌های خود ایستاده می‌بینید و در این خرابه‌ها صدای خرد شدن استخوان‌های تمدن پوسیده غرب را می شنویم و صدای نابودی شیشه عمر اسرائیل به گوش می‌رسد، اظهار کرد: در یک قدمی ظهور قرار داریم چراکه صبر نه ملت مسلمان که مستضعفان عالم لبریز شده است؛ دنیا را نگاه کنید، مختصات جغرافیای عالم را ببینید، در وجود هر کسی که ذره‌ای از فطرت، شرافت و انسانیت مانده است امروز اسرائیل غاصب را دشمن انسانیت می‌داند. 

این مدرس حوزه و دانشگاه تصریح کرد: اسرائیل نسل‌کش و کودک‌کش در حمله به غزه حتی به بیمارستان‌ها رحم نمی‌کند. 

وی با اشاره به اینکه می‌گویند ایران "حماس" را مسلح کرده است، بیان کرد: در پاسخ به اینها می‌گویم بزرگترین و کشنده‌ترین سلاح را به حماس و فلسطین داده‌ایم و آنهم سلاح روحیه ایستادگی و مقاومت است که آنان به تاسی از معمار کبیر انقلاب و نهضت انقلاب اسلامی گرفتند و استکبار و استعمار بدانند که زمان عمر آنان به پایان رسیده است.

 

پایان خبر

لینک کوتاه : /c4a021
کد خبر : 2368
سردبیر

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

تبلیغات

لبیک

درباره پایگاه خبری وسیم لرستان

وسیم لرستان به شماره مجوز 87570 (از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي) از هيأت نظارت بر مطبوعات كشور مجوز انتشار گرفت و رسالت خود را آگاهی بخشیدن به مردم ایران می داند.

مطالب منتشر شده، بيان‌گر ديدگاه "وسیم لرستان" نمی‌باشند. و در پذيرش، "رد" و يا "ويرايش" مطالب ارسالی مختار است.