چشمه گلستان خرم‌آباد با بارش‌های اخیر در نوروز 1403 جوشید.

به گزارش وسیم لرستان، چشمه گلستان خرم آباد(معروف به سراب گلستان) یک چشمه عظیم طبیعی و دائمی آب در مرکز شهر خرم‌آباد است؛ این سرمایه بی بدیل ایران در پایین دست تپه کهن و تاریخی قلعه فلک‌الافلاک قرار گرفته و یکی از منابع مهم تأمین آب شهر خرم‌آباد است.

خرم آباد به عنوان مرکز لرستان در دره‌ای بین ارتفاعات زاگرس میانی واقع شده به شهر هزار چشمه معروف است.

سراب گلستان با ارتفاع 1180 متر از سطح مبنا در دامنه تپه تاریخی قلعه فلک الافلاک قرار گرفته است و یکی از منابع تامین کننده آب شرب خرم آباد است. مازاد آب این چشمه پس از طی مسیری کوتاه وارد بوستان گل سرغ شده سپس به رودخانه مرکزی خرم آباد وارد و از شهر خارج می شود.

در زیر مجموعه چشمه بزرگ گلستان، باغی وجود دارد تحت عنوان باغ گلستان که در گذشته محل زندگی حاکمان لرستان در زمان قاجار بوده است، مکانی زیبا در میان درختان سر به فلک کشیده و چندین عمارت را در خود جای داده است که امروزه جزء جذاب‌ترین دیدنی‌های خرم آباد شناخته می‌شود.

این باغ در گذشته شامل حمام، مسجد، توپخانه، بیرونی و اندرونی بود که جلوه‌ی خاصی به آن می‌بخشید و با تماشای تصاویر آن پی به جذابیتش خواهید برد.

 

 

 

پایان خبر

 

لینک کوتاه : /d74bdb
کد خبر : 2830
سردبیر

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

درباره پایگاه خبری وسیم لرستان

وسیم لرستان به شماره مجوز 87570 (از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي) از هيأت نظارت بر مطبوعات كشور مجوز انتشار گرفت و رسالت خود را آگاهی بخشیدن به مردم ایران می داند.

مطالب منتشر شده، بيان‌گر ديدگاه "وسیم لرستان" نمی‌باشند. و در پذيرش، "رد" و يا "ويرايش" مطالب ارسالی مختار است.