کمیته راهبری توسعه گردشگری روستای بیشه با هدف رفع موانع ثبت جهانی این روستا در محل مجموعه قلعه فلک‌الافلاک خرم‌آباد برگزار شد.

به گزارش وسیم لرستان، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان، در کمیته راهبری توسعه گردشگری روستای بیشه با هدف رفع موانع ثبت جهانی این روستا در محل مجموعه قلعه فلک‌الافلاک خرم‌آباد برگزار شد، با بیان اینکه ثبت جهانی روستای بیشه نیازمند تلاش و مساعدت همه دستگاه‌ها و همکاری بین بخشی است تا با رفع مشکلات و موانع پیش رو در سه ماهه آینده، زمینه این مهم را فراهم کنیم، اظهار کرد: مقدمات ثبت جهانی این روستا از سال گذشته شروع شده و از بین ۲۰۰ روستای کشور؛ هشت روستا برای ثبت جهانی انتخاب شده اند.

عطا حسن‌پور گفت: ثبت جهانی روستای بیشه توسط سازمان جهانی WTO (دفتر مستقر در ریاض عربستان) انجام می‌شود که باید موانع موجود در راستای ثبت جهانی را در ماه‌های جاری رفع کنیم.

وی در ادامه با اشاره به رویداد جهانی «رود و ریل» نیز گفت: این رویداد مهم در روز ۳۰ فروردین جاری با حضور دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی برای اولین بار در ایران و لرستان با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی و در روستای بیشه برگزار می‌شود.

 

 

پایان خبر

لینک کوتاه : /cffe6e
کد خبر : 2812
سردبیر

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

درباره پایگاه خبری وسیم لرستان

وسیم لرستان به شماره مجوز 87570 (از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي) از هيأت نظارت بر مطبوعات كشور مجوز انتشار گرفت و رسالت خود را آگاهی بخشیدن به مردم ایران می داند.

مطالب منتشر شده، بيان‌گر ديدگاه "وسیم لرستان" نمی‌باشند. و در پذيرش، "رد" و يا "ويرايش" مطالب ارسالی مختار است.