رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: برنامه داریم همراه‌سرای بیمار برای رفاه حال همراهان بیماری که به استان می‌آیند ایجاد کنیم.

به گزارش وسیم لرستان، دکتر بهرام دلفان در نشست خبری هفته سلامت که در سالن جلسات دانشگاه علوم پزشکی لرستان برگزار شد، با بیان اینکه از اول تا هفتم اردیبهشت ماه هفته سلامت با شعار «سلامت خانواده و مردمی‌سازی سلامت» نامگذاری شده است، افزود: در مردمی‌سازی سلامت، مشارکت مردم نقش بسیار مهمی دارد و چنانچه در بحث سلامت اساس خانواده باشد، موفق‌تر خواهیم بود در بحث واکسیناسیون، جوانی جمعیت، بهداشت فردی، تغذیه و سبک زندگی خانواده‌محور و هسته است.

وی با بیان اینکه جامعه باید پویا و جوان باشد تا شاهد رشد و پیشرفت جامعه باشیم، بیان کرد: سلامت خانواده و جوانی جمعیت یکی از مشکلات جامعه ماست که در حوزه سلامت به این موضوع بپردازیم، چون براساس مطالعات اجتماعی و آموزه‌های دینی خانواده، هسته مهمی در امر سلامت محسوب می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه روز اول هفته سلامت، خانواده و مسؤولیت همگانی نامگذاری شده است که همه در برابر سلامت خود و دیگران مسؤول هستند، ادامه داد: چنانچه مسئولیت خود را انجام دهیم به نتیجه مطلوب خواهیم رسید. روز دوم هفته با عنوان سلامت خانواده، آموزش و پرورش و آموزش عالی است که مسأله سطح سواد سلامت از دوران مهد کودک تا سطوح بالاتر شروع می‌شود. روز سوم هفته سلامت خانواده و سلامت زمین نامگذاری شده است و چنانچه سلامت خود ‌و خانواده را می‌خواهیم باید به سلامت زمین هم توجه کنیم که مفاهیم زیادی دارد.

۳۰ درصد جامعه با مشکلات روحی و روانی مواجه‌اند

وی گفت: روز چهارم هفته، سلامت خانواده و سلامت روانی و اجتماعی خانواده نامگذاری شده است، برخی از افراد جامعه با مشکلات روحی و روانی مواجه‌اند و به گفته کارشناسان، ۳۰ درصد جامعه دچار این مشکلات هستند.

دلفان بر همکاری بین بخشی در بخش سلامت تاکید و اضافه کرد: سلامت خانواده، غذای سالم و ورزش همگانی در امر سلامت بسیار حیاتی است و هدف ما اطلاع‌رسانی، اصلاح و نمایش و پیشگیری برای داشتن جامعه سالم است و باید توجه مسؤولان را به بیماران و سلامت مردم جلب کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه در فصل بهار عمده مسمومیت‌ها مربوط به مصرف قارچ‌های سمی است که این مقوله نیاز به پیشگیری دارد، اظهار کرد: بیماری‌های نوپدید در جامعه مواجه هستیم و باید توجه مسئولین را به این بیماری‌ها جلب کنیم؛ مقوله سلامت فقط مختص به دانشگه علوم پزشکی نیست بلکه تنها در ۲۵ درصد سلامت مردم دخیل هستیم و ۷۵ درصد آن مربوط به تصادفات، بیماری‌های قلبی عروقی و انواع سرطان‌هاست.photo10862859578

 

دلفان با بیان اینکه از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ در لرستان ۷۱ پروژه با ۴۰ هزار و ۶۲۸ مترمربع و با ۳۱۸ میلیارد تومان هزینه انجام شده است و ۵۰ پروژه عمرانی با متراژ ۱۶۷ هزار مترمربع  نیز در دست اقدام داریم، تصریح کرد: بیمارستان‌ها جزو این پروژه‌ها هستند و بیمارستان نیایش به تنهایی ۶۰ هزار مترمربع مساحت دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه هلیکوپتر اورژانس خرم‌آباد در فرودگاه شهدای خرم‌آباد مستقر شده است و در حال ساخت آشیانه در کنار بیمارستان نیایش هستیم، یادآور شد: در لرستان سه بیمارستان با مجموع ۱۱۰۰ تخت در دست ساخت است که بیمارستان نیایش با ۶۱۸ تخت، ۶۰.۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به ۲۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم  که تا سال ۱۴۰۴ آن را به نتیجه برسانیم و در حال حاضر  ۳۰۰ میلیارد تومان آن تامین شده است.

 ایجاد بیمارستان توانبخشی در لرستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه بیمارستان کوهدشت ۵۰ درصد پیشرفت داشته و گهر دورود ۲۹ درصد پیشرفت داشته است، تصریح کرد: برنامه داریم همراه‌سرای بیمار برای رفاه حال همراهان بیماری که به استان می‌آیند ایجاد کنیم.

وی بر ایجاد بیمارستان توانبخشی تاکید کرد و گفت: در حال حاضر با چالش کمبود پزشک عمومی، متخصص و پرستار در استان مواجه هستیم که با افزایش قیمت تعرفه‌ها احتمال دارد تعدادی از آنان از بخش خصوصی به دولتی بیایند.

پایان خبر

لینک کوتاه : /ae3af2
کد خبر : 2956
سردبیر

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

تبلیغات

لبیک

درباره پایگاه خبری وسیم لرستان

وسیم لرستان به شماره مجوز 87570 (از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي) از هيأت نظارت بر مطبوعات كشور مجوز انتشار گرفت و رسالت خود را آگاهی بخشیدن به مردم ایران می داند.

مطالب منتشر شده، بيان‌گر ديدگاه "وسیم لرستان" نمی‌باشند. و در پذيرش، "رد" و يا "ويرايش" مطالب ارسالی مختار است.