قارچ‌های سمی تنها از طریق انجام آزمایش قابل تشخیص هستند.

پیمان آسترکی، کارشناس سم‌شناسی در گفت‌وگو با وسیم لرستان، اظهار کرد: قارچ‌ها گونه‌های مختلفی دارند و تنها تعداد محدودی از آنها قابل خوردن و غیرسمی هستند.

وی با بیان اینکه سم در برخی از قارچ‌ها به حدی زیاد است که حتی مصرف چند عدد از آنها می‌تواند کلیه‌ها، کبد و نهایتا مغز را از کار بیندازد، تاکید کرد: قارچ‌های سمی تنها از طریق انجام آزمایش تشخیص داده می‌‎شود چرا که حتی افراد بومی که قارچ‌های وحشی و سمی را از هم تشخیص می‌دادند دچار مسمومیت شدند.

این سم‌شناس بیان کرد: قارچ‌های سمی هیچ پادزهری ندارند و برای جلوگیری از مسمومیت تنها راه مصرف نکردن آنهاست و ضرورت دارد متخصصان ژنتیک قارچ‌های خودرو در زاگرس را مورد آزمایش قرار دهند تا دلیل سمی بودن آنها مشخص شود.

آسترکی با بیان اینکه نیاز است شهرداری به این مساله ورود پیدا کند و قارچ‌هایی که توسط دستفروشان به فروش می‎رسند را جمع آوری کند، گفت: مردم از خرید و مصرف قارچ‌های محلی و فاقد پروانه بهره‌برداری جدا خودداری و فقط از قارچ‌های بسته‌بندی شده دارای پروانه بهداشتی استفاده کنند.

پایان خبر

لینک کوتاه : /a05659
کد خبر : 2944
سردبیر

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

تبلیغات

لبیک

درباره پایگاه خبری وسیم لرستان

وسیم لرستان به شماره مجوز 87570 (از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي) از هيأت نظارت بر مطبوعات كشور مجوز انتشار گرفت و رسالت خود را آگاهی بخشیدن به مردم ایران می داند.

مطالب منتشر شده، بيان‌گر ديدگاه "وسیم لرستان" نمی‌باشند. و در پذيرش، "رد" و يا "ويرايش" مطالب ارسالی مختار است.