مدیرکل دفتر ترویج دانش و فناوری کشاورزی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی:
مدیرکل دفتر ترویج دانش و فناوری کشاورزی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی با بیان اینکه امنیت‌غذایی، پایه اصلی امنیت سیاسی هر کشوری است، گفت: دانش و فناوری‌های جدید در مزارع پیاده شود.

به گزارش پایگاه خبری وسیم لرستان، عبداله موموندی درسی وهفتمین دوره معرفی و تجلیل از برگزیدگان ملی واستانی بخش کشاورزی که با تجلیل از چهار کشاورز نمونه ملی و 75 کشاور نمونه استانی در لرستان برگزار شد، امنیت غذایی را پایه اصلی امنیت کشورها و یکی از کارکردهای مهم بخش کشاورزی برشمرد و افزود: لرستان در این بخش یکی از استان های پیشرو در کشور است.

 

وی گفت: مهم‌ترین تغییر فرهنگی در دنیا، تغییر در تغذیه است به طوری که ۴۰ درصد مردم دنیا غذایی مصرف می‌کنند که از خارج وارد کشورشان می‌شود، افزود: رژیم غذایی ۷۶ درصد مردم جهان، تقریبا از یک استاندارد غذایی تبعیت می‌کنند و ۶۰ درصد انرژی و کالری مورد نیاز مردم از چهار محصول گندم، ذرت، برنج و سویا به دست می‌آید.

 

مدیرکل دفتر ترویج دانش و فناوری کشاورزی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی، با بیان اینکه پنج کشور دنیا، ۶۵ درصد تولید گندم جهان را بر عهده دارند، تصریح کرد:۷۵درصد تولید برنج نیز در اختیار پنج کشور است، ۷۶ درصد تولید ذرت در اختیار چهار کشور و ۸۶ درصد سویا جهان در اختیار سه کشور دنیا قرار دارد.

 

موموندی به میزان تولید مرغ اشاره کرد و با بیان اینکه‌ چهار شرکت، ۹۹ درصد کنترل بازار مرغ در جهان را برعهده دارند و ۷۵ درصد کشتارگاه‌های شرکتی و کارخانجات بسته‌بندی در اختیار این چهار شرکت قرار دارد، اظهار کرد: امنیت غذایی، پایه اصلی امنیت سیاسی هر کشوری است و باید برای تولید غذا در درون کشور تمام تلاش و اقدامات خود را به کار بگیریم.

 

وی بیان کرد: برای رسیدن به امنیت تولید و امنیت غذا، تولید با کیفیت و… مسئولیت حمایت، پشتیبانی، پاسخ به نیاز کشاورزان و بهره‌برداران بر عهده دستگاه‌های دولتی مرتبط است.

 

این مسئول افزود: این در حالیست که نخبگان بخش کشاورزی نیز باید برنامه‌های معرفی شده وزارت جهاد کشاورزی را بپذیرند و دانش و فناوری‌های جدید را در مزارع پیاده کنند و آنها را به سایر کشاورزان انتقال دهند.

 

وی به موفقیت‌های کسب شده توسط جهاد کشاورزی لرستان اشاره کرد و گفت: لرستان در بخش کشاورزی یکی از استان‌های پیشرو در کشور به شمار می‌رود و در دو سال اخیر توانسته است بسیاری از رتبه ها و رکوردها را تغییر و ارتقاء دهد.

 

مدیرکل دفتر ترویج دانش و فناوری کشاورزی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی بیان کرد: کسب این موفقیت‌ها مرهون برنامه‌ریزی دقیق و منسجم مجموعه مدیریت سازمان جهاد کشاورزی لرستان، توصیه کارشناسان، نظارت و بازرسی به موقع است.

 

موموندی عنوان کرد: کشاورزی در لرستان نوید بخش آینده‌ای درخشان و توسعه‌یافته است که می‌تواند سکان‌دار تامین تولیدات با کیفیت در لرستان و رفع نیازهای سایر استان‌های دیگر باشد.

 

پایان خبر

لینک کوتاه : /eb29c4
کد خبر : 2285
سردبیر

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

تبلیغات

لبیک

درباره پایگاه خبری وسیم لرستان

وسیم لرستان به شماره مجوز 87570 (از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي) از هيأت نظارت بر مطبوعات كشور مجوز انتشار گرفت و رسالت خود را آگاهی بخشیدن به مردم ایران می داند.

مطالب منتشر شده، بيان‌گر ديدگاه "وسیم لرستان" نمی‌باشند. و در پذيرش، "رد" و يا "ويرايش" مطالب ارسالی مختار است.