رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: سالانه حدود ۴۵ تن عناب در استان برداشت می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وسیم لرستان، سید عماد شاهرخی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: سطح زیر کشت عناب در استان، ۹۰ هکتار است بطوریکه ۵۰ هکتار از باغستان‌ها در شهرستان الیگودرز قرار دارد و این امر لزوم توسعه کشت و تولید محصولات جانبی از جمله ایجاد صنایع تکمیلی را دوچندان می‌کند.

 

وی با بیان اینکه تولید این محصول طی سال‌های اخیر در لرستان رشد چشمگیری داشته است به‌گونه‌ای که سالیانه ۴۵ تن عناب در استان برداشت می‌شود، بیان کرد: منطقه بزنوید در الیگودرز به دلیل داشتن عنابستان‌های باصفا معروف است و در این فصل بخش زیادی از عناب تازه بازار را تأمین می‌کنند.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: شناسایی اراضی مستعد آبی و دیم برای کشت عناب از جمله اولویت‌های جهاد کشاورزی است و بنا داریم گونه‌های خوب اصلاح شده سازگار را وارد کنیم و در کنار آن از گونه‌های منطقه نیز استفاده کنیم.

 

وی اضافه کرد: بزرگترین چالش در زمینه کاشت عناب؛ عدم وجود بازار ثابت است و همین امر باعث شده  فروش محصول به سختی انجام شود.

 

شاهرخی تصریح کرد: باتوجه به دانش بومی، کشاورزان در کشت و کار عناب معمولاً از کود دامی استفاده می‌کنند و کودهای شیمیایی به کار نمی‌برند به همین دلیل از نظر سلامت هم محصول بسیار سالمی است.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه میوه عناب سرشار از آنتی‌اکسیدان است و خواص بی‌شماری دارد، افزود: به دلیل وجود مواد قندی به میزان ۳۶.۷۴ در عناب تازه و ۷۱.۷۷ درصد عناب خشک و نیز مواد پروتئینی و مواد لعابی فراوان، از نظر غذایی اهمیت ویژه‌ای دارد و به‌صورت تازه و خشک مصرف می‌شود.

 

پایان خبر

لینک کوتاه : /a9958d
کد خبر : 2244
سردبیر

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

تبلیغات

لبیک

درباره پایگاه خبری وسیم لرستان

وسیم لرستان به شماره مجوز 87570 (از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي) از هيأت نظارت بر مطبوعات كشور مجوز انتشار گرفت و رسالت خود را آگاهی بخشیدن به مردم ایران می داند.

مطالب منتشر شده، بيان‌گر ديدگاه "وسیم لرستان" نمی‌باشند. و در پذيرش، "رد" و يا "ويرايش" مطالب ارسالی مختار است.