مدیرکل میراث فرهنگی لرستان:
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع و گردشگری لرستان گفت: برگزاری جشنواره ملی خوراک-سوغات و صنایع دستی برای استان یک برند محسوب می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وسیم لرستان، عطا حسن‌پور درمراسم افتتاحیه جشنواره ملی خوراک-سوغات و صنایع دستی که با حضور معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان، معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان، اقشار مختلف مردم همزمان با ولادت حضرت علی (ع) و روز پدر در محوطه قلعه فلک الافلاک برگزار شد گفت: اولین جشنواره ملی خوراک، صنایع دستی و سوغات در لرستان برگزار می شود این درحالیست که در وزارتخانه میراث فرهنگی چند میز را انتخاب کردند که یکی از این میزها، میز گردشگری و خوراک است.

 

۲۰۲۴۰۱۲۵ ۱۶۰۰۵۶ 1024x1024

 

وی اضافه کرد: میز گردشگری و خوراک نیز به استان‌هایی نظیر لرستان که از تنوع غذایی بالایی برخوردار هستند اختصاص داده شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع و گردشگری لرستان افزود: برگزاری جشنواره برای لرستان یک برند محسوب می شود چرا که لرستان علاوه بر تنوع غذایی از جاذبه های گردشگری بسیاری برخور دار است.

حسن پور تصریح کرد: در لرستان ۱۶نوع خوراک و ۵نوع شیرینی یا نان‌های سنتی از جمله شیرینی بلوط و شیرینی نخودی-ارده‌ای بروجرد در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است و همچنین ۹پرونده غذا های سنتی در نوبت به ثبت رسیدن هستند.

وی گفت:  برگزاری این نوع جشنواره ها با رویکرد تقویت جوامع محلی است که مردم را به دیدن بخشی از جاذبه‌های خوراکی، فرهنگی و تاریخی استان دعوت می‌کند.

۲۰۲۴۰۱۲۵ ۱۵۰۳۴۱ 1024x498

 

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان با بیان اینکه در این جشنواره چند استان شرکت کردند و هر کدام از این استان ها با خوراکی های متنوعی در این رویداد شرکت کردند.

پایان خبر

لینک کوتاه : /a0f546
کد خبر : 2629
سردبیر

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

تبلیغات

لبیک

درباره پایگاه خبری وسیم لرستان

وسیم لرستان به شماره مجوز 87570 (از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي) از هيأت نظارت بر مطبوعات كشور مجوز انتشار گرفت و رسالت خود را آگاهی بخشیدن به مردم ایران می داند.

مطالب منتشر شده، بيان‌گر ديدگاه "وسیم لرستان" نمی‌باشند. و در پذيرش، "رد" و يا "ويرايش" مطالب ارسالی مختار است.