معاون وزیر ارشاد خبر داد:
معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از انتشار فراخوان جذب 400 نخبه فرهنگی هنری در دی ماه امسال خبر داد.

به گزارش وسیم لرستان، سیدمحمود اسلامی، روز دوشنبه در جلسه شورای اداری فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان از نگاه ویژه وزیر در حل مسائل استان خبر داد و افزود: در سفر اول رئیس جمهور به لرستان بالغ بر 300 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل زیرساخت‌های فرهنگی این استان در نظر گرفته شد که تالار مرکزی خرم‌آباد با 45 درصد پیشرفت فیزیکی یکی از این پروژه‌هاست این در حالیست که در آغاز دولت این پروژه 20 درصد پیشرفت داشته است. 

 

1407975_orig.jpg

 

وی خاطرنشان کرد: تا کنون سه بار برای بررسی روند پروژه تالار مرکزی به لرستان سفر کرده است و در این سفر نیز ضمن بازدید از پروژه مذکور، از مسئول اعتبارات سفر ریاست جمهوری درخواست شده که در ماه آینده اعتبار ویژه‌ای برای تالار مرکزی خرم‌آباد لحاظ شود.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه استاندار لرستان نماینده وزیر در سفرهای استانی هستند، افزود: مردم لرستان از بهترین‌ مردم ایران هستند و استحقاق بهترین‌ها را دارند، حتماً در سفر دوم رئیس جمهور به استان اعتبارات ویژه‌ای برای زیرساخت‌های فرهنگی استان در  نظر گرفته می‌شود.

وی با اشاره به بررسی میدانی زیرساخت‌های فرهنگی استان و احصاء مشکلات گفت: بالغ بر 250 میلیارد تومان از محل اعتبارات تملک برای تقویت بنیه فرهنگی استان‌ها پیش‌بینی شده است و در حال پیگیری برای تحقق و تخصیص این اعتبارات هستیم که به محض تخصیص، تمام وعده‌های وزیر عملیاتی خواهند شد.

 

زیرساخت‌های بلاتکلیف در شهرستان‌های لرستان تکمیل می‌شوند

اسلامی از پیش‌بینی اعتبار ویژه برای تکمیل زیرساخت‌های بلاتکلیف در شهرستان‌های لرستان خبر داد و افزود: این اعتبار در احتیار واحد نظارت بر طرح‌های عمرانی قرار خواهد گرفت تا زیرساخت‌هایی با بیش از 90 درصد پیشرفت که 20 سال از عمر آنها می‌گذرد، به سرانجام برسند.

وی با بیان اینکه برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام اولویت‌دار حوزه فرهنگ و هنر کشور 10 هزار میلیارد تومان در مصوبات سفرهای استانی رئیس‌جمهور لحاظ شده است، اظهار کرد: به برکت سفر رئیس جمهور هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده که بخش اعظم آن تخصیص پیدا کرده است و تمام تلاش بر این است که این پروژه‌ها تا پایان دولت به پایان برسند.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بررسی و رفع مسائل و مشکلات همکاران از اولویت معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و روزهای سه‌شنبه ملاقات عمومی از ساعت 9 تا 12 در این معاونت برقرار است که همکاران می‌توانند برای طرح و پیگیری مشکلات خود در ساعات مقرر مراجعه کنند.

 

جذب 400 نخبه فرهنگی هنری در وزارت ارشاد

اسلامی در باره جذب نیروی انسانی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: از سال 1392 تا 1402 بیش از دو هزار نفر از وزارت ارشاد خارج شده‌اند و این در حالی است که کل جذب در این وزارتخانه در فاصله 10 سال به 600 نفر نمی‌رسد که در دولت سیزدهم زیر 50 نفر است.

وی گفت: طی دو سال گذشته با تلاش‌های بی وقفه‌ای که صورت گرفت، پس از جلسات متعدد کارشناسی و پیگیری‌های مجدانه وزیر در دولت، سرانجام سازمان اداری و استخدامی کشور، مجوز جبران بخشی از کمبود نیروی انسانی این وزارتخانه را بر اساس آزمون سراسری صادر کرد که در مرحله اول جذب 400 نیرو  قطعی شده، و از این تعداد 85 درصد به استان‌ها تخصیص یافته است.

اسلامی با بیان اینکه جذب 400 نیرو به صورت نخبه‌محوری است و شرایط عمومی و اختصاصی دارد، افزود: در هفته اول دی ماه فراخوانی از طریق پایگاه وزارت فرهنگ و ارشاد و بنیاد نخبگان اعلام خواهد شد.

 معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از ارتقاء رتبه فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان از درجه ۳ به درجه ۲ کشوری خبر داد و گفت:  ارتقاء درجه این اداره‌کل به رتبه ۲ کشوری بسیار پراهمیت است چراکه اتقاء رتبه ضمن تاثیر بر توسعه فرهنگ و هنر در استان، مزایا و ویژگی‌های بسیاری را به همراه خواهد داشت.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی به مردم مظلوم فلسطین گفت: آنچه امروزه در غزه می‌گذرد از دیدگاه هر انسانی که اندک وجدانی داشته باشد یک جنایت تاریخی و یک نسل‌کشی عظیم است.

معاون توسعه وزیر فرهنگ گفت: در هیچ منطق بشری و انسانی کودک‌کشی و ویران کردن بیمارستان‌ها نمایش قدرت نیست و این تنها به بن‌بست رسیدن رژیم جعلی و منحوس صهیونیستی است که ان‌شاء‌ا... به زودی ریشه‌کن خواهد شد.

در این نشست حاضرین به بیان مشکلات و دغدغه‌های شغلی و حرفه‌ای خویش پرداختند و معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای کمک به حل آنها قول مساعد داد.

پایان خبر

لینک کوتاه : /f1a0b3
کد خبر : 2484
سعیده خورشیدوند

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

تبلیغات

لبیک

درباره پایگاه خبری وسیم لرستان

وسیم لرستان به شماره مجوز 87570 (از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي) از هيأت نظارت بر مطبوعات كشور مجوز انتشار گرفت و رسالت خود را آگاهی بخشیدن به مردم ایران می داند.

مطالب منتشر شده، بيان‌گر ديدگاه "وسیم لرستان" نمی‌باشند. و در پذيرش، "رد" و يا "ويرايش" مطالب ارسالی مختار است.