همزمان با هفته هنر انقلاب؛
همزمان با گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی، «امید کردی» به عنوان چهره سال فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی لرستان در سال 1402 انتخاب و معرفی شد.

به گزارش وسیم لرستان، آیین تجلیل از هنرمندان، فعالان فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی ظهر یکشنبه 26 فروردین ماه با حضور دکتر فرهاد زیویار، جمعی از مسئولان و فعالان فرهنگ و هنر و رسانه در تالار ماه حوزه هنری لرستان برگزار شد.

براساس اعلام هیأت بررسی عملکرد هنرمندان افراد زیر به عنوان هنرمندان برگزیده هنر انقلاب لرستان معرفی شدند.

امید کردی (هنرهای تجسمی)، آرش رضایی (هنرهای نمایشی)، طاهری مرادی (موسیقی و سرود)، مهران یاراحمدی (هنرهای تصویری)، عصمت دهقانی (ادبیات پایداری)، وحید اشجع (آفرینش‌های ادبی) و اسماعیل اله دادی (ادبیات کودک و نوجوان) در نهایت پس از بررسی عملکرد هنرمندان مذکور در سال 1402 کمیته انتخاب چهره برتر هنر انقلاب لرستان متشکل از ادارات و نهادهای مرتبط با فرهنگ و هنر استان «امید کردی» به عنوان چهره سال هنر انقلاب اسلامی لرستان انتخاب شد.

photo10799828727

 

در برنامه از دو هنرمند مهدی سلیمی و یاسین مظفری‌کیا هر دو در رشته (هنرهای تصویری) تقدیر شد.

همچنین در این آیین از "طهمورث آشناگر" از هنرمندان مطرح در حوزه هنرهای تجسمی به عنوان هنرمند پیشکسوت تجلیل شد.

لازم به ذکر است، امسال شیوه و رویه‌ انتخاب هنرمند سال استان متفاوت با سال‌های گذشته و با ساز و کاری نوآورانه جهت تسهیل در انتخاب هنرمند سال استان صورت گرفت و در این راستا وب سایت «.honarshakhes.ir» مختص انتخاب «هنرمند سال انقلاب استان» راه‌اندازی شد که ثبت‌نام و درج اطلاعات و سوابق و جوایز توسط خود هنرمند انجام گرفت.

photo10799813346 copy

هر ساله روز بیستم فروردین ماه که در تقویم ایران به‌عنوان سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم‌، سیدمرتضی آوینی و با نام روز هنر انقلاب اسلامی نام‌گذاری شده، سرآغازی برای گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی می‌شود؛ هفته‌ای که در آن برنامه‌های متنوع و متعددی برای گرامیداشت یاد و خاطره این شهید هنرمند و پاسداشت خدمات ارزنده او در عرصه‌های گوناگون برگزار می‌شود.

پایان خبر

لینک کوتاه : /d6a03e
کد خبر : 2918
سردبیر

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

تبلیغات

لبیک

درباره پایگاه خبری وسیم لرستان

وسیم لرستان به شماره مجوز 87570 (از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي) از هيأت نظارت بر مطبوعات كشور مجوز انتشار گرفت و رسالت خود را آگاهی بخشیدن به مردم ایران می داند.

مطالب منتشر شده، بيان‌گر ديدگاه "وسیم لرستان" نمی‌باشند. و در پذيرش، "رد" و يا "ويرايش" مطالب ارسالی مختار است.