از مجموع ۹ کوهنورد گرفتار بهمن شده در قله "سِن‌بران" اشترانکوه، پنج نفر ناپدید و کشته شدند.

به گزارش پایگاه خبری وسیم لرستان، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ساعت ۱۱:۳۰ پیش‌از ظهر امروز جمعه سوم آذرماه، ۹ نفر از کوهنوردانی که قصد صعود به قله‌ سن‌بران را داشتند در "چال‌کبود" گرفتار بهمن شدند.

محمد قدمی اضافه کرد: این تیم نه نفره کوهنوردی از شهرستان دورود برای صعود به قله مورد نظر اعزام شدند.

وی بیان کرد: دو نفر از اعضای تیم مذکور ملایری و یک نفر اهل بروجرد و دو نفر دیگر دورودی هستند که در حال حاضر ناپدید شدند و تلاش برای پیدا کردن آنها ادامه دارد.

قدمی با بیان اینکه از ۹ نفر تیم کوهنوردی دو نفر مصدوم، دو نفر سالم هستند اما پنج نفر دیگر در بهمن ناپدید شدند، ادامه داد: دو تیم کوهنوردی از هلال‌احمر ازنا و یک تیم امداد هوایی برای یافتن این کوهنوردان به منطقه اعزام شده‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان بیان کرد: تیم‌های امدادی صعودکننده تلاش خواهند کرد تا قبل از تاریکی مفقودین را پیدا کنند؛ هم‌اکنون هوای منطقه صاف و آفتابی است و امیدواریم تلاش تیم‌های امدادی لرستان بی‌نتیجه نماند.

 

61889937

توضیحات فرماندار ازنا در خصوص کوهنوردان مفقود شده

محمدرضا فاتحی اظهار کرد: متاسفانه به رغم همه هشدارهایی که ستاد مدیریت بحران شهرستان ازنا مبنی بر عدم حضور کوهنوردان و گردشگران به ارتفاعات داده بود اما روز گذشته تیمی متشکل از ۹ کوهنورد از شهرستان دورود به ارتفاعات "سِن‌بران" صعود می‌کنند که امروز در بین مسیر به دلیل رانش برف دچار بهمن می‌شوند.

وی با بیان اینکه چهار نفر از تیم صعود کننده دچار جراحت سطحی شده و به بیمارستان شهید ولیان الیگودرز اعزام شدند.، بیان کرد:پنج نفر دیگر تیم کوهنوردی تاکنون مفقود هستند و از زمان آگاهی از حادثه تاکنون جستجو با حضور گروه‌های امداد هلال‌احمر شهرستان، هیات کوهنوردی استان، دو بالگرد از هلال احمر و اورژانس الیگودرز در تلاش برای یافتن کوهنوردان مفقودی هستند.

فرماندار ازنا  تصریح کرد: این پنج نفر کوهنورد مفقودی اهل بروجرد، ملایر و دورود هستند و احتمال این که عملیات جستجو برای ناپدید شدگان طول بکشد بسیار زیاد است.

وی یادآور شد: با توجه به بارش سنگین برف احتمال جان باختن پنج نفر زیاد است اما با این اوصاف تلاش برای جستجو همچنان ادامه دارد.

فرماندار ازنا گفت: چنانچه اطلاعات دقیقی در جلسه ستاد بحران شهرستان دریافت کنیم اطلاع رسانی خواهیم کرد؛ شب گذشته بارندگی در منطقه داشتیم اما در حال حاضر هوای شهرستان آفتابی است.

 

57808215

 

پیدا شدن اجساد کوهنوردان مفقود شده در اشترانکوه

محسن آدینه وند اظهار کرد: در ساعت ۱۲:۳۰ اولین سورتی پرواز اورژانس الیگودرز برای یافتن اجساد مفقودین دچار شده در بهمن در بالاتر از قله‌سَن‌بران آغاز شد.

وی اضافه کرد: با اطلاع از حادثه پنج سورتی پرواز اورژانس هوایی الیگودرز به تناوب برای یافتن اجساد انجام شده است.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی لرستان بیان کرد: متاسفانه جسد ۵ کوهنورد  از زیر بهمن خارج شده و با هماهنگی‌های انجام شده توسط بالگرد جمعیت هلال‌احمر (استان مرکزی) منتقل می‌شوند.

آدینه‌وند گفت:  از مجموع چهار مصدوم، دو مصدوم به بیمارستان ولیان و دو مصدوم به بیمارستان امام جعفر صادق (ع) الیگودرز منتقل شدند.

 سِن‌بُران با ارتفاع ۴۱۰۰ متر، بلندترین قلۀ رشته کوه اشترانکوه واقع در ازنا، یکی از شهرستان‌های لرستان است. 

پایان خبر

 

لینک کوتاه : /fdd707
کد خبر : 2390
سردبیر

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

تبلیغات

لبیک

درباره پایگاه خبری وسیم لرستان

وسیم لرستان به شماره مجوز 87570 (از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي) از هيأت نظارت بر مطبوعات كشور مجوز انتشار گرفت و رسالت خود را آگاهی بخشیدن به مردم ایران می داند.

مطالب منتشر شده، بيان‌گر ديدگاه "وسیم لرستان" نمی‌باشند. و در پذيرش، "رد" و يا "ويرايش" مطالب ارسالی مختار است.