معاون سلامت پدافند غیرعامل کشور خبر داد:
معاون سلامت پدافند غیرعامل کشور از تشکیل قرارگاه عملیاتی مقابله با مهاجمین زیستی خبر داد و گفت: این نشان از هوشیاری سازمان پدافند دارد تا آسیب‌ها به حداقل برسد.

علی محمد لطیفی، در شورای اداری استان که در محل سالن آمفی‌تئاتر استانداری لرستان برگزار شد، اظهار کرد: بحرانی که در مورد مسمومیت‌های دانش‌آموزی در کشور شکل گرفت، چندین شهر از جمله بروجرد را دچار کرد که این موضوع به خوبی مدیریت شد.

 

وی با اشاره به اینکه ضعف‌ها و مشکلات در مواقع بحران شناخته می‌شوند و انجام رزمایش‌ها، آمادگی لازم در مقابل بحران‌های طبیعی و غیرطبیعی است، تصریح کرد: براساس توافق با وزارت کشور ۲۸ برنامه موضوعی پدافند غیرعامل برای لرستان به امضا رسیده که انتظار می‌رود با همت مدیران دستگاه‌های ذیربط به خوبی اجرایی شود.

 

معاون سلامت پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه پدافند غیرعامل، دیده‌بان آگاه و سپر محکمی در برابر انواع تهدیدات داخلی و خارجی محسوب می‌شود، افزود: دشمن نمی‌تواند با درگیری نظامی با ایران مقابله کند؛ بنابراین از طریق مقابله با مردم وارد می‌شود.

 

لطیفی پیشرفت‌های نظامی ایران را مافوق تصور دشمنان عنوان و بیان کرد: به اعتقاد رهبران دنیا باید از طریق فشار، جنگ شناختی و جنگ ترکیبی با ایران مقابله کنند.

 

وی تصریح کرد: فناوری‌های نوین و نوظهور یکی از تهدیداتی است که باید بیشتر مدنظر قرار بگیرند چرا که علاوه بر جنبه‌های مثبت، تهدیداتی برای حال و آینده کشور ایجاد می‌کنند.

 

معاون سلامت پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه با پدیده نوظهور مهاجمان زیستی مواجه هستیم که امنیت سلامت و غذایی کشور ایران را مورد هدف قرار داده‌اند، خاطرنشان کرد: قرارگاه عملیاتی مقابله با مهاجمین زیستی تشکیل شده که این نشان از هوشیاری سازمان پدافند است که آسیب‌ها به حداقل برسد.

 

لطیفی با بیان اینکه کاهش جمعیت امروز دغدغه اول کشور محسوب می‌شود و مجری این سیاست غلط از طرف دشمن بوده است، افزود: زیکا ویروس  یکی از ویروس‌هایی است که ما به آن سلاح جنگ جمعیتی می‌گوییم که عامل گسترش آن نوعی پشه به نام آئدس است که باعث تولد نوزادان معلوم و ناقص می‌شود.

 

وی با بیان اینکه مهندسی حشرات یکی از ترفندهای بیولوژیکی امریکاست، گفت: دشمن به دنبال به خطر انداختن امنیت غذایی کشورمان بوده و در این راستا حملات سایبری و بیولوژیکی پیچیده‌ای را طراحی کرده است.

 

معاون سلامت پدافند غیرعامل کشور تشکیل قرارگاه مردم محور، مهندسی ذهن و ادراک از مهمترین موضوعات سازمان پدافند غیرعامل محسوب می‌شود لذا در حوزه پدافند غیرعامل باید همسو و هم‌جهت با اقتدار نظامی پیش رویم و توان خود را در مقابل اقدامات دشمن افزایش دهیم.

 

وی بیان کرد: ۳۳۶ مرکز تحقیقاتی بیولوژیک برای سرزمین با تمرکز بر ایران، چین، روسیه و با صرف هزینه‌های هنگفت در امریکا فعالیت دارند تا علیه این کشورها ترفندهای بیولوژیکی را بکار گیرند.

 

پایان خبر

لینک کوتاه : /d225db
کد خبر : 2342
سردبیر

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

تبلیغات

لبیک

درباره پایگاه خبری وسیم لرستان

وسیم لرستان به شماره مجوز 87570 (از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي) از هيأت نظارت بر مطبوعات كشور مجوز انتشار گرفت و رسالت خود را آگاهی بخشیدن به مردم ایران می داند.

مطالب منتشر شده، بيان‌گر ديدگاه "وسیم لرستان" نمی‌باشند. و در پذيرش، "رد" و يا "ويرايش" مطالب ارسالی مختار است.