مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان گفت: 2400 مسکن تحویل مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان شده است.

جلال شیخ‌پور امروز ۱۶ آبان‌ماه در سه‌شنبه‌های خبری که در محل سالن آمفی‌تئاتر استانداری لرستان برگزارشد، با بیان اینکه بیش از ۱۰۵ هزار خانوار در قالب ۲۱۶ هزار جمعیت تحت پوشش امداد امام خمینی(ره) لرستان است، افزود: تمام خدمات ارائه شده کمیته امداد به سوی توانمندسازی خانوارهای تحت پوشش است.

 

وی یکی از سیاست‌های کمیته امداد امام (ره)  را توانمندسازی اقتصادی، فرهنگی، مسکن جامعه هدف برشمرد و با بیان اینکه امسال ۳۵۰۰ خانوار تحت پوشش امداد امام خمینی(ره) لرستان است که روزی نیازمند کمک امداد بودند امروز خودکفا و کارآفرین شدند، بیان کرد: ۶۳۶۳ خانواده در قالب ۲۸هزار و ۹۳۳ نفر امسال به دلیل خودکفایی، ازدواج، اشتغالزایی و فوت از دایره حمایتی کمیته امداد خارج شدند.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان اضافه کرد: زمانی که خانواده تحت پوشش امداد قرار می‌گیرد و پس از چندسال به آن تعادل اقتصادی رسید از چرخه امداد خارج می‌شوند و فقط پیرزن و پیرمردی که توان انجام کار ندارند تحت پوشش امداد می‌مانند.

 

2400 مسکن تحویل مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) شده است

وی با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی(ره) از سه سال گذشته تاکنون ۵۵۰۰ واحد مسکونی در احداث، تعمیر، مرمت در لرستان شروع کرده و یکی از استان‌های پیشتاز در این زمینه بوده است، گفت: مسکن یکی از خدمات گران‌قیمت محسوب می‌شود و امداد به این مقوله ورود جدی داشته تا دغدغه مددجویان در این بخش برطرف شود.

 

شیخ‌پوربا بیان اینکه خوشبختانه کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تاکنون ۲۴۰۰ کلید مسکن را تحویل مددجویان تحت حمایت داده است که عمدتا این واحدهای مسکونی، روستایی بوده‌اند، اضافه کرد: برای مسکن شهری امسال  ۵۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان پیگیری و تامین خواهد شد.

 

ایجاد 5485 فرصت شغلی در لرستان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان اظهار کرد: یکی از دغدغه و سیاست‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) ایجاد اشتغال برای جامعه هدف است؛ اشتغالی که در کمیته امداد امام خمینی(ره) ایجاد می‌شود جزو اشتغال خرد محسوب می‌شود که در سالجاری تاکنون موفق به ایجاد ۵۴۸۵ مورد فرصت شغلی در استان شده‌ایم.

 

وی گفت: این میزان اشتغال با ۳۲۰ میلیون تومان اعتبار تحت عنوان تسهیلات ارزان‌قیمت ایجاد شده است.

 

شیخ‌پور بیان کرد: هم‌اکنون ۱۰ هزار پرونده در بانک‌های عامل وجود دارد و چنانچه بانک‌ها همکاری کنند و منابع و مصارف اجازه دهند پیش‌بینی این است که بیش از ۱۳ هزار فرصت شغلی در استان ایجاد شود.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان عنوان کرد: اشتغال امدادی زنجیره است و تقریبا روشی منحصر به فرد در بین دستگاه‌های اجرایی محسوب می‌شود که از استعدادسنجی شروع شده و پس از مهارت‌آموزی در مرحله سوم پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت انجام می‌شود.

 

وی با بیان اینکه یکی از نقاط قوت ایجاد اشتغال کمیته امداد نظارت فنی طی سه مرحله است، یادآور شد: از عوامل موفقیت اجرای طرح‌های خرد اشتغال کمیته امداد، طرح راستی‌آزمایی است و بیش از ۸۹ درصد اشتغال امداد فعال و تبدیل به شغل شده است.

 

حامیان ماهیانه هفت میلیارد تومان به حساب ایتام تحت حمایت امداد لرستان واریز می‌کنند

در ادامه این نشست، معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد لرستان با بیان اینکه حامیان ماهیانه هفت میلیارد تومان به حساب ایتام تحت حمایت امداد لرستان واریز می‌کنند، گفت: میانگین سرانه هر یتیم در ماه یک میلیون تومان است.

 

سیدحمیدعلوی اضافه کرد: هم‌اکنون ۵۰۰۰ یتیم از بین خانواده‌های تحت پوشش کمیته‌امداد، تحت حمایت حامیان نیز هستند.

 

وی با بیان اینکه ماهیانه هفت میلیارد تومان که ۹۰ درصد آن نقدی و ۱۰ درصد کالاست به صورت مستقیم به حساب ایتام واریز می‌شود، افزود: ۶۰ درصد حامیان از استان و ۴۰ درصد مربوط به استان‌های دیگر به ویژه تهران هستند.

 

۴۱ هزار حامی ایتام تحت پوشش لرستان را حمایت می‌کنند

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان، بیان کرد: حامیان از ۵۰ هزار تومان تا ۴۰۰ میلیون تومان به حساب ایتام واریزی دارند.

 

علوی با بیان اینکه مبالغ به صورت مستقیم به حساب ایتام واریز می‌شود و کمیته امداد هیچ دخلی در آن ندارد، اظهار کرد: میانگین سرانه هر یتیم در ماه یک میلیون تومان است؛ ۴۱ هزار حامی ایتام تحت پوشش لرستان را حمایت می‌کنند.

 

وی افزود: یکی از ماموریت‌های رسانه کمک به شناسایی حامیان است و رسانه در این عرصه کمک حال کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

 

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان یادآور شد: امسال ۱۰ هزار حامی به مجموع حامیان لرستان که ۳۱ هزار نفر بودند اضافه شده است.

 

پایان خبر

لینک کوتاه : /a49918
کد خبر : 2339
سردبیر

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

تبلیغات

لبیک

درباره پایگاه خبری وسیم لرستان

وسیم لرستان به شماره مجوز 87570 (از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي) از هيأت نظارت بر مطبوعات كشور مجوز انتشار گرفت و رسالت خود را آگاهی بخشیدن به مردم ایران می داند.

مطالب منتشر شده، بيان‌گر ديدگاه "وسیم لرستان" نمی‌باشند. و در پذيرش، "رد" و يا "ويرايش" مطالب ارسالی مختار است.