/گزارش/
خیرین مدرسه‌ساز همت کردند تا کودکان و نوجوانانی که به رغم برخورداری از هوش و استعداد به دلیل کمبود امکانات، از تحصیل باز نمانند و امروز خرم‌آباد در پردیس علامه‌طباطبایی دانشگاه فرهنگیان میزبان این نیکوکاران بود.

به گزارش وسیم لرستان، خیرین مدرسه‌ساز آمده‌اند تا کودکان و نوجوانانی که به رغم برخورداری از هوش و استعداد به دلیل کمبود امکانات، از تحصیل باز نمانند و امروز خرم‌آباد میزبان این نیکوکاران بود.

خیرین با همت بلند خود سبب شدندهمه فرزندان ایران زمین در یک فضای استاندارد آموزشی تحصیل کنند و دیگر هیچ فضای آموزشی غیر استاندارد، غیر مقاوم ، خشت وگلی، کپری و نمور و تاریک نباشد.

امروز نوسازی مدارس لرستان و مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان در پردیس علامه طباطبایی دانشگا فرهنگیان خرم‌آباد میزبان این نیکوکاران بود تا جشنی تحت عنوان بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز لرستان را با حضور فرهنگیان، دانش‌آموزان، مسئولین، اصحاب رسانه و خیرین مدرسه‌ساز برگزارکند و قدردان بخشی از همت این خوبان باشد.

63074150

 بیش از یک هزار باب از مدارس لرستان نیاز به تخریب و بازسازی دارند

در این مراسم، محمد علی رضوی، رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز لرستان با بیان اینکه امروز ۱۵۶۰امین مدرسه را در لرستان با حضور خیرین افتتاح کردیم.

وی با بیان اینکه در لرستان نیاز مبرم به ساخت مدرسه داریم، افزود: هدف این است که عدالت آموزشی را در مناطق محروم لرستان رعایت کنیم.

 رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز لرستان با بیان اینکه بیش از یک هزار باب از مدارس لرستان نیاز به تخریب و بازسازی دارند، اظهار کرد: ۱۰۵۷ خیر مدرسه‌ساز در لرستان فعالیت دارند.

۲۸ درصد دانش آموزان در رشته‌های تحصیلی هنرستانی مشغول هستند 

در ادامه این مراسم، یونس بهاروند ایرانیا، سرپرست آموزش و پرورش لرستان، بیان کرد:رشد مملکت در سایه خدمت جهادی است، افزود: اگر می‌خواهیم کاری نهادینه شود آن را باید از آموزش و پرورش شروع کرد.

وی با بیان اینکه به منظور صیانت از محیط‌زیست تاکنون در آموزش و پرورش خانه‌های محیط زیست راه‌اندازی شده است، گفت: هدف این است که دانش‌آموزان یاد بگیرند که حیات و زندگی ما به محیط‌زیست وابسته است.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش لرستان با بیان اینکه در امر مدرسه‌سازی دولت سیزدهم اهتمام ویژه بر ایجاد عدالت آموزشی در همه مناطق دارد، بیان کرد: در این دولت ۲۱۶ پروژه ساخته شده در حالیکه در هشت سال پیش تنها ۲۰۳ پروژه احداث ‌شده است.

 

63074111

1200 مدرسه فرسوده،کلنگی و تخریبی در استان وجود دارد

بهاروند ایرانیا ادامه داد: از مجموع ۴۵۰۰ مدرسه استان؛ ۵۷ درصد آنها مستحکم، ۱۷.۵ درصد معادل بیش از ۸۰۰ باب نیازمند مقاوم سازی است، ۲۶ درصد معادل ۱۲۰۰ مدرسه فرسوده، کلنگی و تخریبی هستند؛ تا رسیدن به نرم استاندارد، مطمئنه و ایمنی فاصله داریم.

وی اضافه کرد: قطعا مدرسه‌سازی با مشارکت مردم و خیرین مدرسه ساز نتیجه‌بخش خواهد بود.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش لرستان با بیان اینکه دولت سیزدهم همچنین بر توسعه و تقویت رشته‌های هنرستانی و رشته‌های کاردانش و فنی‌وحرفه‌ای در دستگاه تعلیم و تربیت اهتمام دارند، یادآور شد: هم‌اکنون ۲۸ درصد دانش آموزان در رشته‌های تحصیلی هنرستانی مشغول هستند در حالیکه میانگین کشوری ۴۰ درصد است؛ ایجاد مهارت وظیفه دستگاه تعلیم و تربیت و دولت سیزدهم است.

63074258

 خیرین را شریک اصلی سازمان نوسازی و تجهیز مدارس هستند

مجید عبدالهی معاون فنی و نظارت نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور نیز با بیان اینکه تسهیل‌گری و بسترسازی وظیفه دولت است و معادل آنچه خیرین کمک می‌کنند باید منابع بیاورد، بیان کرد: ۵۰۰۰ هزار میلیارد تومان در  مدرسه‌سازی، خیرین صرف کرده‌اند و سرعت آنان بسیار بالاتر از آنچه است که  انتظار داریم.

وی اضافه کرد: در حوزه فعالیت خیرین کار از مدرسه سازی عبور کرده و به سمت  مدرسه یاری و مدرسه داری رفته است و حتی  بسته‌های حمایتی برای دانش آموزان مدارس نیز پیش بینی شده است.

معاون فنی و نظارت نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور خیرین را شریک اصلی سازمان نوسازی و تجهیز مدارس خواند و با بیان اینکه تنوع بخشی در فعالیت خیرین وجود دارد و آنان در امر بهسازی، فضاهای جانبی و تجهیزات وارد شدند، خاطرنشان کرد:کارهای خیرین در امر ساخت فضاهای آموزشی ۵۴ درصد معادل فضاهایی است که در کشور ساخته می‌شود.

وی افزود: تیرماه امسال نشست خیرین مدرسه ساز کشور در سالن اجلاس سران قوا در تهران برگزار خواهد شد.

63074147

احداث روزانه هشت مدرسه در دولت سیزدهم

ضرغام پرنیان، دبیر قرارگاه عدالت تربیتی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به نگاه عمیق رئیس جمهور شهید به امر مدرسه‌سازی و تجهیز مدارس، بیان کرد: در شورای عالی انقلاب فرهنگی شهید جمهور به امر تعلیم و تربیت اهتمام ویژه داشت و مکرراً به این مساله می‌پرداخت.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم به طور میانگین روزانه هشت مدرسه احداث شده است، اضافه کرد: خیرین مدارس ساز به دور از نگاه و سلیقه سیاسی در همه دولت‌ها از کار خیر غافل نشدند و همواره یاریگر آموزش و پرورش در امر مدرسه‌سازی بودند و هستند.

دبیر قرارگاه عدالت تربیتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه سال گذشته ۲۹۷۰ پروژه آموزشی در کشور به بهره‌برداری رسیده که ۱۴۶ پروژه از این تعداد با مشارکت خیرین و دولت به انجام رسیده است، تصریح کرد: قبل از شروع دولت سیزدهم مشارکت خیرین ۳۰۰۰ میلیارد تومان بود اما با روی کار آمدن دولت سیزدهم مشارکت خیرین در امر مدرسه‌سازی به ۱۱ هزار میلیارد تومان رسید.

پرنیان با بیان اینکه امر مدرسه‌سازی در مناطقی نظیر استان‌های سیستان و بلوچستان رشد ۲۲ درصدی داشته است، گفت: چنانچه رئیس جمهور شهید نمی‌شد قطعا در این ۱.۵ سال باقی مانده از دولت این رشد به ۴۰ درصد می‌رسید.

وی ادامه داد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در دولت‌های گذشته اجرایی نشد اما در دولت سیزدهم تصویب و اجرایی شد و این امر تحسین مقام معظم رهبری را به دنبال داشت.

دبیر قرارگاه عدالت تربیتی وزارت آموزش و پرورش از عقد تفاهم‌نامه‌هایی با ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد مستضعفان خبر داد و بیان کرد: قرارگاه عدالت تربیتی نقش محوری در انعقاد این قراردادها داشته و قطعا برکات خوبی را برای امر مدرسه‌سازی در کشور با وجود این تفاهم‌ها به دنبال خواهد داشت.

گفتنی است در این مراسم از خیرین با اهدای لوح تقدیر شد.

پایان خبر 

لینک کوتاه : /dc26f5
کد خبر : 3250
سردبیر

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

تبلیغات

لبیک

درباره پایگاه خبری وسیم لرستان

وسیم لرستان به شماره مجوز 87570 (از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي) از هيأت نظارت بر مطبوعات كشور مجوز انتشار گرفت و رسالت خود را آگاهی بخشیدن به مردم ایران می داند.

مطالب منتشر شده، بيان‌گر ديدگاه "وسیم لرستان" نمی‌باشند. و در پذيرش، "رد" و يا "ويرايش" مطالب ارسالی مختار است.