رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: ۶۹ پروژه اورژانس و ۴۱ پایگاه اورژانس در کشور به بهره‌برداری می‌رسد. 

به گزارش پایگاه خبری وسیم لرستان، پیرحسین کولیوند امروز سه‌شنبه در آیین افتتاح ۱۵ پروژه‌ بهداشتی درمانی لرستان با حضور وزیر بهداشت همزمان با سراسر کشور افزود: این پروژه‌ها شامل ساختمای اصلی ان سی، ۴۱ مورد پایگاه اورژانس، افتتاح بی‌سیم دیجیتال با استفاده از نرم‌افزار مکان‌یابی، ارتباط دیجیتال و وایرلس بین تمام مراکز برای اطلاعات به لحظه حوادث و انجام عملیات، کلنگ زنی پد بالگرد، ساختمان‌های آموزشی افتتاح می‌شود.

وی اظهار کرد: در هفته آینده بالگرد شهرستان خرم‌آباد مستقر خواهد شد و اورژانس هوایی در لرستان ۶۵ درصد مرگ و میر مادران باردار را کاهش داده و در  ایلام، یاسوج و شهرکرد و اهواز نیز این خدمات ارائه شده است.

وی بیان کرد: در دو ماه آینده نیز نورآباد و بروجرد نیز مجهز به اورژانس هوایی خواهند شد.

کولیوند با بیان اینکه در اختصاص آمبولانس به لرستان اقدامات قابل توجهی انجام شده است اما لرستان به دلیل عدم برخورداری از قبل اکنون در این شرایط قرار دارد، ادامه داد: امروز به نیابت از بقیه استان‌ها لرستان، شیراز، جیرفت و همدان پروژه‌های خود را افتتاح می‌کنند.

رئیس سازمان اورژانس کشور یادآور شد: روز گذشته مجوز قرارداد یکهزار دستگاه آمبولانس  از دولت گرفته شد و یک هزار دستگاه دیگر نیز از قبل مهیاست و در حال حاضر تعداد آمبولانس‌های کشور به هفت هزار و ۷۰۰ دستگاه می‌رسد و بالگردهای کشور از هفت مورد به ۴۸ مورد رسیده است.

انتهای پیام

لینک کوتاه :
کد خبر : 2188
سردبیر

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

تبلیغات

لبیک

درباره پایگاه خبری وسیم لرستان

وسیم لرستان به شماره مجوز 87570 (از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي) از هيأت نظارت بر مطبوعات كشور مجوز انتشار گرفت و رسالت خود را آگاهی بخشیدن به مردم ایران می داند.

مطالب منتشر شده، بيان‌گر ديدگاه "وسیم لرستان" نمی‌باشند. و در پذيرش، "رد" و يا "ويرايش" مطالب ارسالی مختار است.