سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با اشاره به این‌که تشکل‌های مردم‌نهاد حزب سیاسی نیستند، بیان کرد: این تشکل‌ها می‌توانند در تبیین ضرورت انتخابات، انتخاب اصلح، مطالبه‌گری از نمایندگان برای دغدغه‌های اجتماعی نقش‌آفرینی داشته باشند و برای افزایش مشارکت اجتماعی و ایجاد مجلسی قوی کمک‌کننده باشند.

به گزارش پایگاه خبری وسیم لرستان، احسان یاوری در جلسه هم‌اندیشی با مسئولین تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد لرستان که در سالن جلسات استانداری استان برگزار شد، شرط تحقق مردم‌سالاری دینی را حضور فعالانه همه اقشار مردم در عرصه‌های اجتماعی و به‌ویژه در حاکمیت و حکمرانی برشمرد و با بیان اینکه بخش بسیار مهم تحقق مردم‌سالاری حضور مردم در حل مسائل است،بیان کرد: در نظام مردم‌پایه، هم باید مدیران از میان مردم انتخاب شوند و هم مسائل، مشکلات و چالش‌ها با حضور مردم حل شوند و برای تحقق این مقوله سازمان‌ها و تشکل‌های مردمی، مهم‌ترین رکن هستند.

وی بابیان اینکه اگر بخواهیم نظامی پیشرو، مقتدر و در مسیر پیشرفت داشته باشیم باید به مردم و به‌ویژه تشکل‌های مردم‌نهاد توجه کنیم و نقش این تشکل‌ها را در حاکمیت و حکمرانی در حل مسائل اجتماعی پررنگ کنیم، به ظرفیت عظیم لرستان در حوزه مشارکت‌های اجتماعی اشاره کرد و افزود: موارد متعددی از مشارکت‌های اجتماعی در حل مسائل اجتماعی در تاریخ و فرهنگ بومی لرستان و زاگرس‌نشینان وجود دارد و می‌تواند که یک فرصت فوق‌العاده برای ساماندهی و استفاده از ظرفیت گروه‌های مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد برای حل مسائل و مشکلات مردم و جامعه باشد.

 سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان رشد امنیت پایدار را در میان مردم دانست و با بیان اینکه هرچه سرمایه اجتماعی  بالاتر برود به تبع آن، امنیت اجتماعی نیز بالاتر می‌رود، اضافه کرد: تشکل‌های مردم‌نهاد پشتیبان و مقوم امنیت هستند و می‌توانند از بحران‌های اجتماعی جلوگیری کنند.

یاوری بر ورود جدی تشکل‌های مردم‌نهاد برای آموزش و تربیت، محرومیت‌زدایی، بحران‌های اجتماعی، جوانی جمعیت، استقرار و قوام خانواده تاکید و بیان کرد: سمن‌ها برنامه ارائه دهند چراکه با حضور و مشارکت آنان مسائل و معضلات اجتماعی استان قابل‌حل است.

یاوری با اشاره به این‌که تشکل‌های مردم‌نهاد حزب سیاسی نیستند، تصریح کرد: این تشکل‌ها می‌توانند در تبیین ضرورت انتخابات، انتخاب اصلح، مطالبه‌گری از نمایندگان برای دغدغه‌های اجتماعی نقش‌آفرینی داشته باشند و برای افزایش مشارکت اجتماعی و ایجاد مجلسی قوی کمک‌کننده باشند.

پایان خبر

لینک کوتاه :
کد خبر : 1989
سردبیر

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

تبلیغات

لبیک

درباره پایگاه خبری وسیم لرستان

وسیم لرستان به شماره مجوز 87570 (از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي) از هيأت نظارت بر مطبوعات كشور مجوز انتشار گرفت و رسالت خود را آگاهی بخشیدن به مردم ایران می داند.

مطالب منتشر شده، بيان‌گر ديدگاه "وسیم لرستان" نمی‌باشند. و در پذيرش، "رد" و يا "ويرايش" مطالب ارسالی مختار است.