خرم‌آباد یکی از زیستگاه‌های کهن بشر است که محل سکونت انسان‌های "نئاندرتال" و هوشمند بوده است؛ اخیراً پرونده ثبت جهانی آن در یونسکو به جریان افتاده است.

به گزارش وسیم لرستان، دره خرم‌آباد یکی از زیستگاه‌های کهن بشر است که محل سکونت انسان‌های "نئاندرتال" و هوشمند بوده است و اخیراً پرونده ثبت جهانی آن در یونسکو به جریان افتاده است.

ایران از دیرباز به عنوان یکی از تمدن‌های کهن بشری مطرح بوده و همین امر سبب شده تا نگاه باستان‌شناسان و فرهنگ‌پژوهان قرون و اعصار مختلف را به سمت خود معطوف کند، وجود ارتفاعات سخت‌گذر، طبیعت کم‌نظیر و از همه مهم‌تر آب به عنوان مایه حیات بشر در لرستان، این منطقه را به یکی از مناطق مورد توجه بشر پیش از تاریخ برای زندگی تبدیل کرده و سبب شکل‌گیری اولین سکونتگاه‌های بشر در این دیار شده است به طوری‌که "دره خرم‌آباد" با مرکزیت شهر باستانی "شاپورخواست" و وجود جاذبه‌های طبیعی و اماکن باستانی نظیر غارهای هفتگانه یکی از شواهد متقن در این رهگذر به شمار می‌رود؛ اخیراً پرونده ثبت جهانی دره خرم‌آباد در یونسکو به جریان افتاده که در صورت تحقق نقش بسزایی در جذب گردشگر و رونق اقتصادی منطقه لرستان درپی خواهد داشت.

 

 

 

پایان خبر

 

 

 

لینک کوتاه : /d93283
کد خبر : 2708
سردبیر

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

درباره پایگاه خبری وسیم لرستان

وسیم لرستان به شماره مجوز 87570 (از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي) از هيأت نظارت بر مطبوعات كشور مجوز انتشار گرفت و رسالت خود را آگاهی بخشیدن به مردم ایران می داند.

مطالب منتشر شده، بيان‌گر ديدگاه "وسیم لرستان" نمی‌باشند. و در پذيرش، "رد" و يا "ويرايش" مطالب ارسالی مختار است.