لیمو شیرین میوه‌ای پاییزی بسیار مفید و دارای طبع سرد و خشک است.

به گزارش پایگاه خبری وسیم لرستان، لیموشیرین سرشار از ویتامین C است که در بسیاری از واکنش‌های بدن نقش اساسی دارد و برای ادامه‌ حیات ما بسیار مهم است، از ویتامین‌های محلول در آب بوده و بدن نمی‌تواند مقدار اضافی آن را ذخیره کند، بنابراین باید به‌طور روزمره مصرف شود. 

در صورت مصرف لیموشیرین با پوست داخلی بیش‌از ۷۷ میلی‌گرم ویتامین C به بدن می‌رسد، از خواص آن می‌توان به کمک به درمان سرماخوردگی، سلامت استخوان و کاهش کلسترول اشاره کرد. 

لیموشیرین در سم‌زدایی بدن و دفع سموم بسیار مؤثر بوده و همچنین این میوه می‌تواند تأثیرات مضر استرس و آلودگی‌ها را خنثی کند، همچنین منبع مناسبی از آنتی‌اکسیدان‌هایی است که به کاهش التهابات، تنظیم سیستم ایمنی بدن و افزایش مقاومت در برابر عفونت‌ها کمک می‌کند. 

 

ویتامین C موجود در لیمو شیرین با کاهش شدت و میزان علائم سرماخوردگی به بهبود آن و همچنین به تأمین آب بدن بعد از تمرینات و کاهش گرفتگی عضلات در ورزشکاران کمک می‌کند. 

براساس بسیاری از مطالعات، لیمو شیرین از بروز پوکی استخوان و روماتیسم مفصلی جلوگیری و به سلامت استخوان‌ها کمک می‌کند،همچنین به‌خاطر خاصیت آنتی‌اکسیدانی و ضدباکتری، از چشم‌ها در برابر عفونت‌ها محافظت کرده و مانع از پیشرفت آب مروارید می‌شود. 

 

مصرف منظم لیموشیرین خستگی و ضعف را از بدن دور کرده و به افزایش انرژی کمک می‌کند؛ آب لیموشیرین برای درمان دیابت مؤثر است و برای برخورداری از این خاصیت می‌توانید دو قاشق چایخوری آب لیموشیرین را با چهار قاشق چایخوری آمُله و یک قاشق چایخوری عسل مخلوط کنید.

 

آب لیموشیرین سرشار از پتاسیم بوده و به درمان اختلالات ادراری مانند التهاب مثانه یا عفونت ادراری و کاهش کلسترول و فشارخون کمک می‌کند. 

 

از این میوه می‌توان به‌عنوان کاهش دهنده کلسترول، درمان ترک خوردگی لب‌ها، کاهش درد و ورم، زخم معده، تسکین ورم لوزه، درمان یرقان، مشکلات تنفسی، کمک به گوارش، خاصیت ضدسرطان، پیشگیری از بیماری اسکوربوت، مفید برای زنان باردار، تسکین یبوست، مفید برای آسم، درمان گرمازدگی و کم‌آبی بدن، بیماری حرکت، مفید برای دستگاه عصبی، کمک به کاهش وزن، تقویت مو، ضدعفونی‌کننده و ضدباکتری، سم‌زدایی بدن استفاده کرد.

 

پایان خبر

لینک کوتاه : /fb26bd
کد خبر : 2236
سردبیر

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

تبلیغات

لبیک

درباره پایگاه خبری وسیم لرستان

وسیم لرستان به شماره مجوز 87570 (از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي) از هيأت نظارت بر مطبوعات كشور مجوز انتشار گرفت و رسالت خود را آگاهی بخشیدن به مردم ایران می داند.

مطالب منتشر شده، بيان‌گر ديدگاه "وسیم لرستان" نمی‌باشند. و در پذيرش، "رد" و يا "ويرايش" مطالب ارسالی مختار است.