مدیرکل گمرک لرستان خبر داد:
مدیرکل گمرک لرستان از صادرات ۸۰ هزارتن کالا به ارزش ۵۹ میلیون دلار از گمرک استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وسیم لرستان، حسن حسینی امروز سه‌شنبه پنجم دی‌ماه در نشست با رسانه‌ها با بیان اینکه در سال کنترل تورم و رشد تولید، گمرک لرستان اقدامات خوبی را انجام داده است، بیان کرد: گمرک به عنوان مرزبان اقتصادی نقش و جایگاه بسزایی در توسعه استان دارد؛ وقتی یک گمرک فعال باشد و صادرات انجام دهد، نشان از شکل‌گیری تولید و ایجاد اشتغال دارد و با این اوصاف مازاد تولید نیز برای استفاده سایر کشورها صادرات می‌شود.

 وی با بیان اینکه در ابتدای پذیرفتن این مسئولیت در لرستان اولین کاری که انجام دادیم سرکشی و بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی بود و در جریان مشکلات و مسائل آنها قرار گرفتیم، بیان کرد: خوشبختانه فعالین اقتصادی، تولیدکنندگان و صادرکنندگان حوزه تجارت رضایت کاملی از اقدامات گمرک استان  داشتند.

مدیرکل گمرگ لرستان ادامه داد: یکی از مشکلات لرستان در بحث صادرات کمبود ماشین‌های ترانزیتی بود که ابتدا می‌بایست از کانون‌های ترانزیتی بارگیری محصول انجام و سپس عملیات ارسال انجام شود که این مشکل را با پیگیری‌های مستمر حل کردیم.

حسینی تصریح کرد: با حل این مشکل به شرکت‌های تولیدی که نقش کلیدی در صادرات استان دارند کمک کردیم.

وی با بیان اینکه بیشترین میزان صادرات غیرنفتی در شرق استان و در منطقه ویژه اقتصادی لرستان و شهرستان ازنا انجام می‌گیرد، بیان کرد: باسکول در این منطقه انجام و مابقی صادرات از گمرک خرم‌آباد انجام می‌شود.

مدیرکل گمرک لرستان با بیان اینکه علیرغم کمبود نیروی انسانی به محض حصارکشی و دیوار کشی در منطقه ویژه اقتصادی بروجرد، آمادگی داریم در این منطقه گمرک را مستقر کنیم، اضافه کرد: مصوبه هیات وزیران در خصوص گمرک خرم‌آباد مربوط به ورود و خروج مسافر در زمینه تجاری بوده و مصوباتی تصویب نشده که در زمینه تجارت ارائه خدمت کنیم.

حسینی در ادامه با اشاره به آمار صادرات در ۹ ماهه امسال، اظهار کرد: ۸۰ هزارتن صادرات به ارزش ۵۹ میلیون دلار از گمرک لرستان انجام شده که به لحاظ وزنی ۷۶ درصد و به لحاظ ارزش دلاری نیز ۱۳۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته  افزایش را نشان می‌دهد، خاطرنشان کرد: این رقم در طول سی سال خدمت گمرک در لرستان آمار منحصر به فردی در طول این مدت بوده است.

وی با بیان اینکه در این مدت ۱۵ میلیون دلار واردات داشتیم که به لحاظ وزنی هشت درصد و به لحاظ ارزش دلاری ۱۳۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد را نشان می‌دهد، تصریح کرد: در بحث واردات بیشترین سهم مربوط به ماشین‌آلات شرکت‌های تولیدی استان بوده است.

مدیرکل گمرگ لرستان با بیان اینکه گمرک فقط ارزش‌گذاری کالاهای قاچاق را انجام می‌دهد، یادآور شد: در ۹ ماهه امسال ۹۰۸ فقره پرونده به ارزش ۲۸۰ میلیارد تومان تشکیل شده است.

وی گفت: درآمد گمرک لرستان در ۹ ماهه سالجاری، ۴۰ میلیارد تومان بوده که به حساب خزانه واریز شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۶۴ درصد رشد داشته است.

پایان خبر

لینک کوتاه : /db400c
کد خبر : 2587
سردبیر

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

تبلیغات

لبیک

درباره پایگاه خبری وسیم لرستان

وسیم لرستان به شماره مجوز 87570 (از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي) از هيأت نظارت بر مطبوعات كشور مجوز انتشار گرفت و رسالت خود را آگاهی بخشیدن به مردم ایران می داند.

مطالب منتشر شده، بيان‌گر ديدگاه "وسیم لرستان" نمی‌باشند. و در پذيرش، "رد" و يا "ويرايش" مطالب ارسالی مختار است.