معاون درمان وزارت بهداشت خبر داد:
معاون درمان وزارت بهداشت گفت: ۸۷ مرکز درمان ناباروری در کشور ایجاد شده؛ البته درمان ناباروری مستلزم بودجه است و ضرورت دارد میزان بودجه تخصیص یافته به وزارت بهداشت در این حوزه افزایش یابد.

به گزارش پایگاه وسیم لرستان و به نقل از ایسنا، دکتر سعید کریمی در نشست خبری "هفته ملی جمعیت" برگزار شد، با بیان اینکه درمان ناباروری جزو مهم‌ترین وجوه قانون جوانی جمعیت به حساب می‌آید، بیان کرد: سیاست‌های کشور به نحوی بود که در حوزه کنترل جمعیت گام برداریم اما سیاست‌ها تغییر کرده است و در حال حاضر در مسیر جوانی جمعیت گام برداشته‌ایم.

وی با بیان اینکه نسبت به احداث مراکز درمان ناباوری و ارائه خدمات سطح دو اقدام کرده‌ایم، افزود: 87 مرکز درمان ناباروری سطح دو در کشور ایجاد کرده‌ایم؛ دولت سیزدهم، این مراکز را برای نخستین‌بار در کشور احداث کرده است.

 تمام دانشگاه‌های علوم‌پزشکی کشور حداقل یک مرکز درمان ناباروری سطح دو دارند

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: پیش از دولت سیزدهم، هیچ مرکز درمان ناباوری سطح دو در کشور وجود نداشت اما شرایط حال حاضر به نحوی است که تمام دانشگاه‌های علوم‌پزشکی کشور حداقل یک مرکز درمان ناباروری سطح دو وجود دارد.

کریمی درباره مراجعه به مراکز درمانی سطح دو گفت: بررسی‌ها بیانگر این است ۳۷هزار و ۴۹۲ نفر برای درمان ناباروری به مراکز سطح ۲ مراجعه کرده‌اند که موفقیت ۳۰ درصدی حاصل شده است.

62747001

 

وی درباره مراکز درمانی سطح سه ناباروری  عنوان کرد: ۱۲۶ مرکز درمان ناباروری سطح ۳ در تمام استان‌های کشور وجود دارد که از این تعداد ۵۰ مرکز دولتی و مابقی خصوصی هستند. بررسی‌ها بیانگر این است یک میلیون و ۱۱۲ هزار و ۶۸۳ مورد برای دریافت خدمات تخصصی به مراکز درمانی سطح سه مراجعه کرده‌اند و خدماتی مانند IVF دریافت کرده‌اند، همچنین 36 هزار مورد از مجموع افرادی که خدمات IVF  را دریافت کرده‌اند نتیجه حاصله مثمر ثمر واقع شده است.

خدمات درمانی فوق تخصصی در مراکز درمان ناباروری سطح سه

معاون درمان وزارت بهداشت ادامه داد: مراکز درمان ناباروری سطح سه، خدمات درمانی فوق تخصصی را به مراجعه کنندگان ارائه می‌دهند؛ به طور مثال، حدود ۳۰ تا ۳۴ از افرادی که ناباروری را تجربه می‌کنند خدمات ICI دریافت کرده‌اند.

کریمی درباره پوشش بیمه خدمات درمان ناباروری یادآور شد: ۹۰ درصد خدمات ناباروری چه در بخش سرپایی و چه در بخش بستری تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند. ۳۳ خدمت مربوط به اقدامات جراحی در حوزه درمان ناباروری نیز تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه زایمان در مراکز درمانی دولتی به صورت رایگان انجام می‌شود، افزود: ۳۳۳ هزار و ۸۱۰ مورد زایمان طی سال گذشته در مراکز دولتی انجام شد و تمام این موارد به صورت رایگان بود.

 

images 2

برگزاری دوره‌های توانمندسازی پرسنل شاغل در مراکز درمانی

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه برگزاری دوره‌های توانمندسازی پرسنل شاغل در مراکز درمانی را در کانون توجه قرار داده‌ایم، بیان کرد: ۲۰۰۰ دوره توانمندسازی خدمات زایمانی برای ۶۰ هزار ماما که در مراکز درمانی مشغول به خدمت رسانی هستند، ارائه دادیم؛ همچنین کارگاه‌های آموزشی ویژه برای ماماهایی که در اورژانس‌های مامایی مشغول به فعالیت هستند، ارائه داده‌ایم؛  ۱۲۰ ماما در کارگاه‌های آموزشی شرکت کرده‌اند.

کریمی درباره دوره‌های آموزشی ویژه مادران باردار، خاطرنشان کرد: ۲۷۰ هزار کلاس ویژه مادران باردار با هدف سوق دادن آنها به سوی زایمان طبیعی برگزار کرده‌ایم؛ گسترش زایمان طبیعی از اهداف وزارت بهداشت به حساب می‌آید؛ به همین دلیل، مراکز زایمان طبیعی بی‌درد خود را توسعه داده‌ایم؛ زایمان طبیعی بدون درد با روش‌های دارویی و غیردارویی انجام می‌شود.

پایان خبر

لینک کوتاه : /e2d4c5
کد خبر : 3067
سردبیر

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

تبلیغات

لبیک

درباره پایگاه خبری وسیم لرستان

وسیم لرستان به شماره مجوز 87570 (از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي) از هيأت نظارت بر مطبوعات كشور مجوز انتشار گرفت و رسالت خود را آگاهی بخشیدن به مردم ایران می داند.

مطالب منتشر شده، بيان‌گر ديدگاه "وسیم لرستان" نمی‌باشند. و در پذيرش، "رد" و يا "ويرايش" مطالب ارسالی مختار است.