معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: ضرورت دارد خانواده‌های ایرانی میزان نمک مصرفی را کاهش دهند.

به گزارش پایگاه خبری وسیم لرستان، دکتر مریم کوشکی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پویش ملی سلامت و اطلاع رسانی تغذیه سالم، با هدف اطلاع‌رسانی در خصوص کاهش مصرف نمک، توصیه به مصرف مناسب نمک تصفیه شده یدداروافزایش مصرف شیر و لبنیات از یکم بهمن ماه در استان آغاز و تا 15 بهمن ماه ادامه دارد، بیان کرد: در کشور ما متاسفانه سرانه مصرف شیر طی سال‌های گذشته به علل مختلف کاهش یافته و ازاستانداردهای جهانی بیش از پیش فاصله گرفته است و همین امر می‌تواند زمینه‌ساز شیوع بیماری‌هایی همچون فشار خون بالا، سرطان، پوکی استخوان و حتی شکستگی‌های متعدد استخوانی شود.

وی با تاکید بر اهمیت میزان مصرف نمک در سلامتی افراد، اضافه کرد: نمک نقش بسیار موثری در فشارخون و سایر بیماری‌های وابسته دارد لذا ضروری است خانواده‌های ایرانی میزان نمک مصرفی را کاهش داده و این امر را از دوران کودکی و شکل‌گیری ذائقه کودکان مد نظر قرار دهند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان به انواع مختلف نمک‌های موجود در بازار شامل سنگ نمک، نمک آبی، نمک صورتی و...  که دارای ناخالصی بوده و بدون تایید مراجع بهداشتی بسته بندی و وارد بازار می‌شوند اشاره کرد و گفت: این نمک‌ها به دلیل وجود سرب و یا سایر ناخالصی‌ها می‌توانند خطرات جدی برای سلامتی ایجاد کند.

 کوشکی خاطرنشان کرد: به خانواده‌ها توصیه می‌شود نمک از نوع تصفیه شده، یددارو دارای مجوزهای بهداشتی استفاده کنند.

وی در خصوص مصرف شیر در بین خانواده‌ها، اظهار کرد: کاهش مصرف شیر در جامعه می تواند منجر به کوتاهی قد نسل جدید شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان یادآور شد: هم‌اکنون برنامه شیرمدارس به‌منظور تامین نیازهای تغذیه‌ای دانش‌آموزان در حال اجراست و امیدواریم با هدایت مردم به سمت الگوی تغذیه سالم و توجه هر چه بیشتر مردم، مسئولان و مدیران دست اندرکار به تغذیه سالم، بتوانیم نقش موثری در راستای تامین و ارتقای سلامتی مردم ایفا کنیم.

پایان خبر

لینک کوتاه : /d7ab2a
کد خبر : 2608
سردبیر

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

تبلیغات

لبیک

درباره پایگاه خبری وسیم لرستان

وسیم لرستان به شماره مجوز 87570 (از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي) از هيأت نظارت بر مطبوعات كشور مجوز انتشار گرفت و رسالت خود را آگاهی بخشیدن به مردم ایران می داند.

مطالب منتشر شده، بيان‌گر ديدگاه "وسیم لرستان" نمی‌باشند. و در پذيرش، "رد" و يا "ويرايش" مطالب ارسالی مختار است.