سرپرست معاونت نوآوری و اقتصاد دانش‌­بنیان شستا از  طراحی لانچر اندرویدی تلویزیون هوشمند به همت متخصصان داخلی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وَسیم لرستان، محمدرضا حمیدی در آیین آیین رونمایی از محصولات جدید دانش بنیان شرکت کارخانجات پارس الکتریک و محصولات جدید شرکت لوازم خانگی پارس در بیست و دومین نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی تهران با حضور مدیران و معاونین ستادی شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) برگزار شد، اظهار کرد: معاونت نوآوری و اقتصاد دانش­‌بنیان رسالت خود را بر تحقق شعار سال و سیاست­‌های کلی برنامه پنج‌­ساله هفتم توسعه در راستای تولید نوآورانه، فناورانه و دانش‌­بنیان‌ با تاکید بر بهره­‌وری عوامل تولید در سطح هلدینگ‌­ها و شرکت‌­های تابعه شستا قرار داده است.

وی ادامه داد: در این راستا، این معاونت با رویکردی ستادی، وظیفه حمایت، هدایت، نظارت، جریان­‌سازی و تسهیل­‌گری را در جهت تبلور هرچه بیشتر علم و دانایی در فرایند تولید در سطح شرکت‌­ها برای خود تعریف کرده است.

سرپرست معاونت نوآوری و اقتصاد دانش­‌بنیان شستا یکی دیگر از اهداف و دغدغه‌­های شستا، بهره‌­مندی از ظرفیت­‌های درون­‌گروهی در مجموعه شستا در راستای ارتقاء بهره­‌وری و تولید فناورانه به منظور بهبود چشم­اندازه‌ای سودآوری دانست و افزود: با احصاء اقلام وارداتی در تلاشیم با بهره‌‌مندی از ظرفیت‌های اکوسیستم دانش‌بنیان کشور، تراز تجاری شستا را بهبود دهیم.

در ادامه این آیین، مدیرعامل هلدینگ صنایع عمومی تأمین درباره شرکت‌های زیرمجموعه این شرکت سرمایه گذاری از جمله برند پارس گفت: سعی بر این است که برندهای خاطره‌ساز ملی احیا شوند و نیازهای بازار را بتوانیم با این محصولات تولید داخل پوشش دهیم.

محسن محمدی بیان کرد: در همین زمان به صادرات هم نگاه مثبتی داشته باشیم که قدم‌هایی در این راه برداشته شده و پیش‌نویس‌هایی آماده شده که به‌محض نهایی شدن  اخبار آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی تأکید کرد: شستا  سعی دارد تا پیشران صنایع تولیدی باشد تا مردم از برندهای خاطره سازی مثل تلویزیون و یخچال پارس دور نشوند و این محصولات را باکیفیت و قیمت مناسب در خانه‌های خود استفاده کنند و این ظرفیت در کشور وجود دارد و در این زمینه تلاش‌های زیادی خواهد شد.

مدیرعامل هلدینگ صنایع عمومی درباره نماد پارس گفت: با وجود مشکلات پیش‌آمده در دو سال اخیر و افزایش شارپی قیمت‌ها گروهی از سهام‌داران زیان دیدند که با اصلاح این روند این روزها رشد منطقی این سهام را شاهد هستیم که با برنامه‌های تولیدی در سال‌های آینده شاهد رشد این نماد با پشتوانه تولید و منطقی بودن سود را شاهد خواهیم بود.

محمدی گفت: باوجوداینکه هم اکنون برند پارس در بازار کمتر دیده می‌شود ولی افزایش تولید تلویزیون و یخچال و ماشین لباس‌شویی و ظرف‌شویی که قبلاً تعطیل شده بود آغاز شده که در کنار تولید کولرگازی و آبی و رشد تصاعدی و افزایش ۷۵ درصدی تولید و رسیدن به ۱۰۰ درصد افزایش تولیدمثل سابق مردم برند پارس را مشاهده خواهند کرد و این نشان ملی به دوران اوج باز می‌گردد.

 مدیرعامل شرکت کارخانجات پارس الکتریک (سهامی عام) در آیین  رونمایی از محصولات دانش بنیان پارس گفت: در راستای همگام شدن با سیاست های ابلاغی  شعار سال و تولید محصولات دانش بنیان، واحد تحقیق و توسعه شرکت کارخانجات پارس الکتریک با همراهی شرکت های دانش بنیان اقدام به طراحی و پیاده سازی محصولات مورد نیاز بازار به همت متخصصان داخلی کرده است.

مصطفی راعی عباس آبادی با بیان اینکه عینک درمان تنبلی چشم با تکنولوژی واقعیت مجازی یکی از محصولات دانش بنیاد تولیدی شرکت پارس الکتریک است که پاسخگوی نیاز بازار به این محصول درمانی و دانش بنیان است، تاکید کرد: ساخت دستگاه تصفیه و ضد عفونی کننده هوا با استفاده از فناوری پلاسما یکی دیگر از محصولات شرکت پارس الکتریک است که توانسته است با کسب مجوز از وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در سه مقیاس کوچک، اداری و بیمارستانی به بازار عرضه شود.

وی خاطر نشان کرد: نرم افزار اندرویدی لانچر تلویزیون های هوشمند ال ای دی با قابلیت های جدید و متنوع اعم از امکان مشاهده فیلم و گوش فرادادن به موسیقی درخواستی و بازی برخط با تلویزیون هوشمند یکی دیگر از محصولات دانش بنیان ارائه شده به بازار است .

مدیرعامل لوازم خانگی پارس نیز با اشاره به شعار سال که در آن مقام معظم رهبری همچنان بر تولید تاکید داشتند، اظهار کرد: بدخواهان ایران اسلامی هر وقتی که احساس کنند ما می‌توانیم روی پای خود ایستاده و بدون کمک دیگران نیازهای خود را برآورده کنیم تلاش می‌کنند با روش‌های مختلف به این استقلال آسیب بزنند.

ایرج محمدزاده بیان کرد: در پارس تلاش کردیم در سالهای تحریمی اجازه ندهیم مردم و به خصوص اقشار آسیب پذیر دراین برهه دچار کمبود لوازم و خسارت شوند.

وی به قدمت و کیفیت محصولات پارس اشاره کرد و با بیان اینکه با راه اندازی خط تولید یخچال فریزر ۱۳ فوت دو درب در شرکت لوازم خانگی پارس یک محصول جدید دیگر وارد بازار شد، تصریح کرد: این یخچال فریزر جدید با بهره گیری از قطعات و نمای ظاهری جدید در مدت شش ماه طراحی و تولید شده و از سیستم تبرید (سرمایشی) بهینه شده نیز برخوردار است.

مدیرعامل لوازم خانگی پارس یادآور شد: با افتتاح خط جدید در شرکت لوازم خانگی پارس سالانه ۲۰ هزار دستگاه یخچال فریزر دو درب تولید و روانه بازار می‌شود. برای راه اندازی این خط تولید ۵ میلیارد تومان هزینه شده است.

پایان خبر

 

لینک کوتاه :
کد خبر : 1138
سردبیر

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

تبلیغات

لبیک

درباره پایگاه خبری وسیم لرستان

وسیم لرستان به شماره مجوز 87570 (از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي) از هيأت نظارت بر مطبوعات كشور مجوز انتشار گرفت و رسالت خود را آگاهی بخشیدن به مردم ایران می داند.

مطالب منتشر شده، بيان‌گر ديدگاه "وسیم لرستان" نمی‌باشند. و در پذيرش، "رد" و يا "ويرايش" مطالب ارسالی مختار است.